«یدو» به جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان راه یافت

فیلم سینمایی «یدو» در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، به رقابت با دیگر آثار بخش سینمای ایران می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، علیرضا تابش، دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اعلام اسامی ۱۸ فیلم بلند سینمایی از حضور فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در بخش «مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی» خبر داد.
داستان یدو در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ی کسی می‌شود.
این فیلم جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. از دیگر موفقیت‌های این اثر می‌توان به دریافت تندیس دهمین جایزه سینمایی ققنوس اشاره کرد.
فیلم‌نامه این اثر براساس داستانی واقعی و به قلم مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری خلق شده است. ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، اکبر اودود برخی از بازیگران این فیلم بلند سینمایی هستند.
سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ برابر با ۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل هم‌زمان در اصفهان و تهران، برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =