رونمایی از پوستر مهرواره «قهرمان من» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

گردهمایی همکاران سراسر استان به مناسبت هفته دفاع مقدس و با محوریت نقش زنان در خانواده و سلامت آن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، در گردهمایی همکاران به مناسبت هفته دفاع مقدس از پوستر «قهرمان من» رونمایی شد.

در ابتدای این نشست، که به صورت حضوری- مجازی برگزار شد، مدیرکل کانون استان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: درک فلسفه‌ی عاشورا در گرو اندیشیدن و مطالعه‌ی عمیق است؛ به ویژه برای فعالان فرهنگی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با کودکان و نوجوانان همنشین و همراه هستند؛ زیرا باید ابتدا خود به آگاهی برسند تا در ادامه بتوانند به مخاطبان پرسشگر خود بیاموزند.

معصومه هادی سپس با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و ادای احترام به همه‌ی ایثارگران این عرصه، در خصوص نقش زنان در شکل‌گیری و به سرانجام رسیدن حرکت‌های بزرگ در طول تاریخ با اشاره به حدیث‌ها، روایت‌ها و مستندات تاریخی گفت: سخنان بزرگان در این زمینه نشان از آگاهی آنان از اهمیت این حضور همه جانبه است.

وی در توضیح این بخش از سخنان خود نقش حضرت زینب(س) و خطبه‌های محکم ایشان در ماندگاری قیام کربلا را یکی از جلوه‌های آشکار نقش زنان در به سرانجام رسیدن حرکت‌ها و قیام‌های بزرگ دانست.

مدیرکل کانون هم‌چنین با اشاره به زنان بزرگ عرصه‌ی علم و هنر جهان که منشا خدمات بسیاری در طول تاریخ بوده‌اند، با گریزی بر زنان تاثیرگذار ایران، حضور پررنگ بخشی از آنان در کانون و تاثیرشان بر فرهنگ و هنر و ادب ایران را گواه دیگری بر این سخنان عنوان کرد.

هادی در پایان با بیان این نکته که خداوند به هر دو جنس موهبت‌هایی عطا کرده، افزود: هر کدام از زن و مرد برای رسالتی آفریده شده‌اند که آگاهی از این کارکردها می‌تواند زندگی را زیباتر کند.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، کارشناس آفرینش‌های ادبی با قرائت شعر به مادران شهدا اشاره کرد و صبوری و ایستادگی آنان را ستود.

در ادامه معاون فرهنگی کانون با بیان نکاتی در خصوص حساسیت دوران نوجوانی و دغدغه‌های آنان، به ویژه در حوزه‌ی انتخاب الگو، از اهمیت معرفی الگوهای مناسب به آنان سخن گفت و در این زمینه به تعدادی از شخصیت‌های تاریخی، دینی، ملی و فرهنگی استان اشاره کرد.

محبوبه کلبعلی سپس از آماده شدن فراخوانی در همین راستا خبر داد و گفت: فراخوان مهرواره «قهرمان من» در دو بخش معرفی شخصیت قهرمان من و بخش ویژه‌ی «من در آینده» طراحی شده که در بخش ویژه‌ی آن نوجوان، خود را در آینده تصور می‌کند و برای خود در آن زمان نامه‌ای می‌نویسد.

گفتنی است مخاطبان این مهرواره اعضای نوجوان، مربیان و آزاد هستند که می‌توانند با ارسال پادکست یا کلیپ در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان فرصت دارند آثار خود را تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به پیام‌رسان واتس‌آپ به شماره ۰۹۰۳۲۰۷۴۰۰۴ ارسال نمایند. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۴۳۳۴۸۸۸۱۳ تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =