جلسه شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان در آستانه‌ی هفته ملی کودک برگزار شد

جلسه‌ی هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک با حضور اعضای کارگروه در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان در آستانه‌ی هفته ملی کودک برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از برگزاری چنین نشستی آن را نشان از اهمیت کودکان و جایگاه آنان در نزد مسئولان دانست و گفت: کودکی یکی از فصل‌های مهم زندگی هر انسانی است و هر کس این مرحله را، آن‌گونه که شایسته و حق اوست، طی کند در بزرگسالی انسانی متعال، موفق‌تر و صبورتر خواهد بود.

معصومه هادی ادامه داد: در دوره‌ای از زندگی هستیم که فرصت ایجاد فضایی خوب برای کودکان، به عنوان امانت‌هایی گرانبها، در دست ماست و ضروری است با هم‌فکری، هم‌سویی و هم‌افزایی سعی کنیم با برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه نهایت بهره‌وری را در این حوزه داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک آن را بهانه‌ای برای بهتر دیده شدن کودکان و آگاه کردن افکار عمومی نسبت به حقوق آنان دانست و افزود: همه آگاهیم که یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر کشوری توجه به مسایل کودکان است و هر چقدر ما بتوانیم توجه مسئولان و جامعه را به نیازها، علاقه‌مندی‌ها و مشکلات این گروه سنی معطوف کنیم، می‌توانیم برای ساختن آینده‎ای شایسته‌ی آنان و به دست خودشان امیدوارتر باشیم.

هادی در ادامه با بیان این نکته که برنامه‌های هفته ملی کودک مبتنی بر اجرای برنامه «برای کودک» و «درباره‌ی کودک» است گفت: در این هفته، علاوه بر برنامه‌هایی که با توجه به ظرفیت دستگاه‌های مشارکت‌کننده پیش‌بینی شده، قابلیت افزودن برنامه‌های تازه هم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سخنان خود با اشاره به پیشرو بودن کانون در بروزرسانی خود با شرایط کرونا، بخشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی همکاران و اعضا در این دوران سخت را برای حاضران بازگو کرد و آن را نشانه‌ی توانمندی و ظرفیت این مجموعه، از یکسو، و هم‌سویی با سایر دستگاه‌ها از سوی دیگر، دانست.

توجه به کودکان حاشیه‌ی شهر، کودکان دارای نیاز ویژه، فعالیت‌های کتاب‌محور، توجه به محیط زیست و سلامت کودکان، برگزاری کارگاه‌های گوناگون، مسابقه‌های جذاب، برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و... از جمله برنامه‌های کانون برای هفته‌ی ملی کودک بود که مدیرکل در این جلسه به آنها اشاره کرد.

سپس مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با بیان نظرهای خود در خصوص برنامه‌ها و ارایه‌ی پیشنهاد، آمادگی خود را برای استقبال از هفته ملی کودک اعلام کردند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن هفته ملی کودک گفت: بخش زیادی از زندگی هر فردی از دوران کودکی او سرچشمه می‌گیرد و در این میان جامعه‌ای رشد می‌کند که کودکان آموزش‌ها و شرایط لازم برای خوب زیستن را طی کرده باشند.

محمد میهنی در ادامه افزود: هفته ملی کودک فرصتی است تا توجه قشرهای مختلف جامعه به بخشی از مسایل کودکان، که احساس می‌شود مورد غفلت قرار گرفته، جلب شود.

وی هم‌چنین با عنوان این مطلب که برنامه‌ریزی برای کودکان تنها محدود به این هفته نیست و باید در لحظه‌لحظه‌ی زندگی مسئولان و جامعه جریان داشته باشد، از حاضران در جلسه خواست با توجه به شرح وظایف و علاقه‌مندی‌های خود برنامه‌ها را ارایه دهند تا در شهرهای مختلف استان، با توجه به مسایل هر منطقه، اجرا شود.

میهنی سپس با اشاره به بخشی از مشکلات کودکان در سیستان و بلوچستان گفت: همه باید با هم‌افزایی تلاش کنیم این مشکلات را به حداقل برسانیم زیرا باقی ماندن آنها در آینده بر جامعه اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ها به فرمانداران در سراسر استان ابلاغ شود تا با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های هفته ملی کودک با کیفیت مناسبی برای کودکان اجرا شود.

مصوبه‌های این نشست بدین شرح است: صدا و سیمای استان مسایل حقوقی مربوط به کودکان را در طول هفته برای مخاطبان پخش کند، اداره‌کل ورزش و جوانان دو روز در هفته کودک سالن‌های ورزشی خود در سراسر استان را با هماهنگی کانون در اختیار کودکان قرار دهد، محیط زیست شرایطی فراهم کند تا کارشناسان با حضور در مراکزی که کانون تعیین می‌کند، در زمینه‌ی آموزش حفاظت از محیط زیست به کودکان آموزش دهند و هم‌چنین امکان بازدید حضوری و مجازی کودکان از موزه‌ها فراهم شود، فراهم کردن امکان بازدید از مکان‌های نظامی، به ویژه نیروی انتظامی،  برای کودکان، استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری، بازدید از خانه‌های حمایت از کودکان دادگستری.

گفتنی است مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های دادگستری، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =