استاندار چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک پیام تبریکی صادر کرد

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام اقبال عباسی بدین شرح است: 

ضرورت توجه به جایگاه کودکان در جامعه، امروزه بیش از هر زمان دیگری نمود عینی پیدا کرده است. رویکرد دنیای معاصر مبتنی بر  پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی، تبلیغات گسترده مادی‌گرایانه، تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای، هویت کودکان را به مخاطره انداخته و قطعا صیانت از سلامت روح و جسم آنان از موضوعات مهم در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

کودکان، سیمای آینده کشور و مدیران فردای این سرزمین هستند و چگونگی رشد و تعالی آنان در سرنوشت جامعه تاثیر مستقیم دارد. اگر کودکی خلاق و توانمند داشته باشیم، بدون تردید جامعه‌ای توانمندتر نیز خواهیم داشت، بنابراین برای رسیدن به این هدف عالی نیازمند هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی هستیم و همه‌ی نهادها و سازمان‌های کودک محور استان باید در برنامه‌های خود توجه جدی به کودکان داشته باشند و زمینه‌ی بروز و ظهور استعدادها، خلاقیت و پویایی هرچه بیشتر آنها رافراهم کرده تا بتوانیم برای پرورش نسلی خلاق، امیدوار و موفق در آینده گام برداریم.

فرارسیدن هفته ی ملی کودک فرصتی برای بازنگری به جایگاه کودکان در جامعه و افزایش سطح آگاهی اجتماع نسبت به حقوق آنان است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ عنوان سکان‌دار فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودکان، از سازمان‌های موثر و جریان‌ساز در این حوزه محسوب می‌شود و امیدواریم‌ که با پرداختن به نیازها و دغدغه‌های این قشر به‌ویژه در شرایط اپیدمی کرونا، برنامه‌هایی امیدآفرین و بانشاط را در هفته ملی کودک شاهد باشیم و به این واسطه منزلت اجتماعی، جایگاه مدنی و حقوقی کودکان را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

اینجانب، فرارسیدن ۱۶ مهر روز جهانی کودک و آغاز هفته‌ی ملی کودک را گرامی داشته و با این باور که وضعیت فرهنگی جامعه‌ی فردا، متاثر از تلاش‌های امروز همه ما در تربیت نسلی مومن، متعهد و کارآمد خواهد بود، از تمامی مسوولان و برنامه‌ریزان مسئول تقاضامندم از لحظه لحظه فرصت پیش آمده برای خدمتگزاری، جهت کمک به تربیت صحیح نونهالان و کودکان این مرز و بوم بهره کافی را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =