واکاوی قصه‌های برگزیده با حضور صاحب‌نظران عرصه‌ قصه‌گویی

نشست قصه‌گویان گیلانی راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور بررسی ساختار آثار راه‌یافته به مرحله  منطقه‌ای بیست ‌و سومین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی کانون، ارایه‌ی راه‌کار برای پرداخت هرچه‌بهتر قصه‌ها و بیان نکات کاربردی و تحلیل آثار، در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد.

طی این نشست که با حضور «پرویز فکرآزاد» و «فهیمه دهقانی»، از داوران و فعالان عرصه‌ قصه‌گویی، «خدیجه تقی‌پور»، سرپرست معاونت فرهنگی و دبیر، «صغری قامتی‌مقدم» رابط و الهام کمال‌پور، نماینده جشنواره قصه‌گویی کانون  گیلان و  «منیژه واحد» و «مریم حق‌دوست»، از دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد بین‌المللی در کانون پرورش فکری گیلان صورت‌گرفت، ظرافت‌های پیدا و پنهان این ابزار تربیتی مورد توجه ویژه قرارداشت.

میهمانان این برنامه هم‌چنین از ضرورت خلاقیت‌ورزی و پرهیز از کاربرد شیوه‌های کلیشه‌ای صحبت‌کردند و لزوم ارایه‌ی تصویری جدید از نمادهای مرسوم و شناخته‌شده سنتی و در عین‌حال، لزوم  مناسب‌سازی متن و قصه‌گویی را براساس خواسته‌های نسل امروز مورد تاکید قراردادند.

نمایش و بازبینی قصه‌های منتخب بخش‌های ملی(کلاسیک و آیینی‌سنتی) نیز از دیگر برنامه‌های این نشست به‌شمارمی‌رفت و «ابریشم‌فیروزوند»، «سمیه‌رنجبر»، «کیمیاشعبان‌زاده»، برگزیدگان بخش‌کلاسیک زنان و مردان، «نگاربابایی‌پور»، «صوفی‌حجت» و «آنیسا خورسندفر»، منتخبان گروه سنی دختران و پسران این بخش و هم‌چنین، «امیرتنها» منتخب بخش آیینی‌سنتی زنان و مردان و «پریا طاهری» و «هیلیا میرزاخانیان» از برگزیدگان بخش آیینی سنتی دختران و پسران، ضمن بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران این عرصه، به طرح پرسش‌های خود پرداختند.

قصه‌گویی قصه‌گویان برگزیده، ارایه‌ی نقطه‌نظرات از سوی حاضران وهم‌چنین، تحلیل آثار براساس فرم‌های داوری، پایان‌بخش این نشست بود که روز چهارشنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۰ و به‌همت انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =