پیام تبریک مدیرکل کانون سمنان به کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در پیامی هفته‌ی ملی کودک را تبریک گفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته‌ی ملی کودک را به تمامی کودکان و نوجوانان استان تبریک گفت.

بر اساس این گزارش در متن پیام خدابخشی آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

لبخند کودک، لطف الهی و وجود بارقه‌ی زیبای هستی است که خداوند قادر متعال به جهان ارزانی داشته است و آینده ایران‌زمین، کشور پهناور اسلامی‌مان با ارزش‌های متعالی آن، بسته به پرورش اندیشه، روش و منش کودکان و نوجوانان ماست.

بزرگ‌داشت هفته‌ی کودک، محملی است برای فهمیدن و درک‌کردن اهمیت موضوع و یادآوری پاس‌داشت حقوق آنان که وظیفه‌ی بزرگسالان است. احترام و محبت به این قشر عظیم و شاداب نگاه‌داشتن آن‌ها به‌عنوان یک وظیفه در جهت بسط ارزش‌ها و باورهای دینی است.

کودکان امروز شهروندان بزرگسال فردا هستند و حفظ کرامت انسان‌ها چه کودک و نوجوان و چه بزرگسال در جامعه اسلامی با آموزه‌های آن امری لازم و حتمی است.

کودکان حق برخورداری از سلامت جسم و جان و اخلاق و روان را دارند، بنابراین وظیفه‌ی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی و تربیتی است که در انجام آن با برنامه‌ریزی هوشمندانه، اهتمام کامل داشته باشند.

در تعاریف موجود، دوره‌ی کودکی تقریباً دوره‌ی طولانی است که از سال‌های انتهایی این‌دوره بیش‌تر با نام نوجوانی یاد می‌کنیم، نوجوانانی هم‌چون شهید فهمیده در دفاع مقدس و شهید علی لندی در روزهای گذشته گذشته به ما ثابت کرده‌اند که در عنفوان نوجوانی هم می‌شود الگوی شاخص جامعه بزرگ فداکار و مقاوم ایران اسلامی شد.

تبریک به همه‌ی کودکان و نوجوانان عزیز که وجود مبارک‌شان، قلب پدرها و مادرها را روشن ساخته و چشم مام میهن به بالیدن آن نظاره‌گر است.

هفته‌ی ملی کودک بر همگان مبارک.

نبی‌اله خدابخشی

خادم کودکان و نوجوانان استان سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =