پیام سرپرست کانون استان چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

حجت‌الله آسمند سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال‌ و بختیاری به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کودک پیام تبریکی صادر کرد.

کودکان سرمایه‌ی  ملی جامعه  محسوب می‌شوند و شالوده و زیربنای آینده‌ی کشور هستند. از بارزترین شاخصه‌های حقوق اجتماعی آنان این است که شرایط کودکی کردن برای آنان فراهم باشد و محیطی امن پویا، شاد و محرک برای حرکت آنها به سمت رشد و شکوفایی فراهم گردد.
کودکی را می‌توان از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد  به شمار آورد. منش و شخصیت انسان در کودکی شکل می‌گیرد و اثرات آن در همه‌ی مراحل زندگی با آنان همراه است و نقش مستقیمی در موفقیت یا عدم موفقیت کودکان دارد، بنابراین  توجه به رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های درونی کودکان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه جامعه قرار گیرد و احساس ارزشمندی، احترام و عزت نفس را در آنان افزایش دهد.
کودکان و جامعه بازتاب دهنده و انعکاس دهنده‌ی تصویر یکدیگرند. این دو مقوله را نمی‌توان جدای از هم دانست و مستقل از هم به آن نگریست. 
 شیوه‌ی زندگی و نیازهای اجتماعی کودکان به پشتوانه‌ی تغییرات شتاب گرفته‌ی جهانی و درهم آمیختگی فضای مجازی و واقعی دچار دگرگونی‌های زیادی شده است و امنیت کودکان را با تهدیدهای زیادی موجه ساخته است که در همه‌ی جنبه‌های رشد تاثیر دارد و آسیب‌های جدی را متوجه سلامت جسمی و روحی کودکان داشته است. به همین دلیل متولیان امر تربیت رسالت خطیری را برعهده دارند و باید توجه به نیازهای روز کودکان و مراقبت و مصونیت آنان را در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دهند. 
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان چهارمحال و بختیاری نیز با هدف توجه دادن  نگاه جامعه به کودکان و ارتقا منزلت اجتماعی و جایگاه حقوقی آنان  همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا، فعالیت‌ها و اقدامات گسترده‌ای را به مناسبت گرامی داشت  هفته‌ی ملی کودک با رویکرد امیدافزایی و نشاط آفرینی تدارک دیده و برنامه‌ریزی کرده است که با مشارکت نهادها و دستگاه‌های کودک‌ محور استان در این ایام برگزار خواهد شد.
 شاد زندگی کردن در دنیای مدرن امروز یک‌ مهارت است که نیاز به آن بسیار احساس می‌شود. کودکان شاد امروز، معماران خلاق و موفق فردا خواهند بود که می توانند آینده را برپایه خودباوری ملی و  هویت فرهنگی به زیباترین شکل ممکن بنا کنند.
اینجانب، آغاز هفته‌ی ملی کودک و روز جهانی کودک را گرامی داشته و به همه‌ی کودکان و فعالان حوزه کودک این ایام را تبریک می‌گویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =