دیدار کانونی‌های سمنان با امام جمعه شاهرود/ دوگانگی تربیتی از تربیت‌نکردن بدتر است

امام جمعه شاهرود در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر توجه اسلام به کودکان و نوجوانان به‌عنوان سرمایه هر جامعه‌ای تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ هم‌زمان با دومین‌روز از هفته‌ی ملی کودک، روز باورهای دینی و معنویت با حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود، دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه شاهرود در این دیدار ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و قدردانی از مدیرکل، کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری به‌عنوان متولیان حوزه‌ی کودک، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان از نگاه دین ما بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور و نظامی هستند و سرمایه‌گذاری روی این سرمایه ملی به تعبیری هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است و هرچه تلاش شود نسل آینده و آینده‌ساز ما درست تربیت شوند بهترین جهاد تربیتی است که کانون پرورش فکری به برکت انقلاب، فعالیت‌های خوبی در این دهه‌های اخیر داشته است.

امام‌جمعه شاهرود در ادامه افزود: انتظار می‌رود در این مجموعه، مهندسی ذهن فرزندان به این سمت باشد که علاوه بر مسائل آموزشی، مسائل تربیتی به‌معنای عام به زبان هنر و ادبیات به کودکان انتقال پیدا کند.

وی با تأکید بر توجه به پارادوکس موجود در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و محیط خانواده، یادآور شد: بیاموزیم و بیاموزانیم تا فرزندان در دوگانگی قرار نگیرند؛ چراکه دوگانگی تربیتی از تربیت‌نکردن بدتر است و آسیب‌های آن در دوران بلوغ نشان داده‌ می‌شود و برای جلوگیری از این دوگانگی، ارتباط کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش با خانواده به حدی مطلوب باشد تا آموزهای شما با آموزه‌های خانواده، متفاوت نباشد.

امام‌جمعه شاهرود تصریح کرد: کانون پرورش فکری، حوزه‌ی تخصصی کودک و نوجوان است و بایست از ظرفیت‌های این حوزه بهترین استفاده را کرد و امید است با استقرار مدیران جدید کمک و حمایت همه‌جانبه از متولیان این حوزه صورت گیرد.

وی بیان داشت: یک ظرفیت در اختیار ما، نهاد ائمه جماعات استان است که مساجد را هم شامل می‌شود و با هماهنگی مساجد و برقراری ارتباط با امامان جماعت و پیوستن کودکان و نوجوانان به شبکه‌ی امامت، می‌توان فعالیت‌های خاصی را برای مخاطبان کودک و نوجوان در نظر گرفت و با استفاده مناسب از فضای فیزیکی نماز جمعه و برپایی نمایشگاه، ارتباط دو سویه ایجاد می‌شود تا هم مخاطبان این‌حوزه با ائمه جماعات آشنا شوند و هم عموم مردم در قالب میز خدمت با فعالیت‌های شما، آشنا و از خدمات آن بهره گیرند.

امام‌جمعه شاهرود در پایان سخنانش ضمن اعلام آمادگی هرگونه کمک به مربیان این‌مجموعه از مدیرکل کانون استان سمنان خواست تا در مسائل فرهنگی، تربیتی و تعلیمی، حاشیه شهر را فراموش نکنند و تأکید داشت: اگر حواشی شهر و روستا را ایمن و حفظ نگه داریم ناهنجاری‌ها به مرکز شهر سرایت نخواهد کرد و برای این امر، کانون پرورش فکری حداقل تعداد خودروی سیار خود را افزایش داده و با قرارگاه‌های تربیتی ارتباط تنگاتنگی برقرار کند.

خدابخشی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه و همراهی امام جمعه شاهرود اظهار داشت: در عرصه‌ی فرهنگ، نوجوانی چون شهید محمدحسین فهمیده را در ابتدای جنگ داشتیم و امروز نیز شاهد فداکاری، ایثار و جانفشانی نوجوانانی مانند علی لندی هستیم و به این باور می‌رسیم که کشور پهناور و مقاوم ایران در همه‌ی عرصه‌ها و اقشار، جانفشانی و ایثار را دارند.

وی در ادامه افزود: برای اثربخشی فعالیت‌ها بایست از شعارزدگی خارج شویم و به عمل بپردازیم و آگاه باشیم تا رفتارمند نباشیم و به اندازه‌ی کردارمان، سخن نگوییم به نتیجه‌ و خروجی مثبتی دست نخواهیم یافت.

خدابخشی یادآور شد: مربیان کانون، نجیبانه و دلسوزانه و محتوامحور به اجرای فعالیت می‌پردازند و کارگاه‌های مربیان کانون کاملاً اختیاری است و مخاطبان بسته به علاقه‌ی خود در این گارگاه‌ها نام‌نویسی می‌کنند.

مدیرکل کانون در پایان تصریح کرد: نگاه ائمه جمعه به فعالیت‌ها باعث دلگرمی مربیان خواهد شد و هفته‌ی ملی کودک فرصت مناسبی است تا افکار عمومی را به اهمیت این قشر آگاه سازد و معتقدیم که شاد بودن کودکان و نوجوانان به خانواده آن‌ها هم برمی‌گردد و قشر مهم و عظیم و تأثیرگذار کودک همین کانون گرم خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =