جشن هفته ملی‌کودک با محوریت قصه‌گویی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه ‌اشرفیه، هفته ملی کودک را با محور قراردادن ابزار تربیتی قصه‌گویی جشن‌گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، چهارمین روز از هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری آستانه‌اشرفیه، با حضور مسوولان، کودکان و خانواده‌ها حال خوش‌کودکی گرفت و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی، ویژه‌نامه‌ای را  با اجرای مشترک مربی، کودک و محورقراردادن فعالیت قصه‌گویی به‌پیش‌بردند.

برهمین اساس نیز مربیان و اعضای این کانون با خوانش‌شعر و متن‌ادبی، دکلمه‌خوانی، قصه‌گویی و قرائت ‌نامه کودکان ایران به کودکان جهان، یک روز شاد را درچهارمین روز هفته‌ملی‌کودک (کودک، امنیت، بهداشت و سلامت) رقم‌زدند.

خوانش‌شعر از سوی عضو کودک کانون
خوانش ‌نامه کودکان ایران به کودکان جهان
قصه‌گویی، عضو کانون آستانه اشرفیه

تجلیل مسئولان از اعضای راه‌یافته این مجموعه‌ی فرهنگی هنری به مرحله دوم بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، قدردانی از کودکان و نوجوان فعال این مرکز و بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و اعضا، از دیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

کودکان آینده‌سازجامعه‌اند

فرماندار آستانه اشرفیه که با همراهی جمعی از مسئولان شهرستان در این آیین حضوریافته‌بود، با ابراز خرسندی  از تجربه همراهی با  بچه‌ها و مربیان کانون گفت: کودکان آینده‌سازان جامعه هستند و توجه به این نسل در اولویت برنامه‌ها قراردارد.

حمیدرضا رضایی، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه

حمیدرضا رضایی از ضرورت اهدای آرامش و امنیت به کودکان سخن‌گفت و با مهم توصیف‌کردن تقویت باورهای دینی و معنویت‌بخشی به زندگی آنان اظهارکرد: نقش مربیان کانون در این زمینه مهم و ویژه‌است.

وی در ادامه، فراهم‌سازی محیط ‌امن در خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان را در راستای آشناسازی آینده‌سازان با پیشینه و میراث فرهنگی این دیار، دارای اهمیت ویژه ارزیابی‌کرد و توجه به این مهم را بستری برای افزایش غرور ملی با تکیه بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی عنوان‌کرد.

او بخش دیگر صحبت‌های خود را به همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش حضور کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اختصاص‌داد و با تاکید بر لزوم مدیریت کودکان در این عرصه‌ی نوظهور گفت: این امر نیز از رسالت تمامی متولیان حوزه کودک به‌شمارمی‌رود.

فعالیت‌های کودک‌محور، نقطه‌ی آغاز نخبه‌پروری است

سرپرست کانون گیلان هم سخنان خود را با تبریک هفته ملی کودک و خوش‌آمدگویی به حاضران آغاز کرد و  فعالیت در حوزه کودک و نوجوان را نقطه‌ی آغاز نخبه‌پروری و تربیت مدیران فردای ایران اسلامی دانست.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به تلاش‌های پیشینیان در تربیت نسل امروز اشاره و اظهارداشت: رسالت دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ نیز تربیت سرمایه‌های انسانی مومن، متعهد و متخصص برای آینده است.

این مدیر فرهنگی در همین ارتباط به جایگاه کودک در ثبات و بالندگی کشور پرداخت و با تاکید بر این موضوع که نشاط‌بخشی و فرصت‌سازی برای آینده‌سازان یک اولویت است، تصریح‌کرد: فعالیت‌های هدف‌مند کانون برهمین اساس برنامه‌ریزی‌شده و به‌پیش‌می‌رود.

اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و برپایی کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون و راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی این مجموعه با حضور صاحب‌نظران و فعالان حوزه کودک و نوجوان، دیگربخش سخنان میرعظیمی بود و وی در پایان از همگان برای ارتقای توان‌مندی‌های نسل کودک و نوجوان دعوت‌کرد.

گفتنی‌است، این ویژه‌برنامه روز دوشنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ و در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه‌اشرفیه برگزارشد.

  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =