حضور مربیان کانون سمنان در روستای علاء

مربیان مجتمع و کتابخانه‌ی پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در چهارمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با ویژه‌برنامه‌ی «ارمغان دوستی» میهمان کودکان روستای علاء شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه حافظی مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «ارمغان دوستی» در مدرسه‌ی مسلم‌بن‌عقیل روستای علاء خبر داد و گفت: این برنامه با همراهی فاطمه کاشی مربی کتابخانه‌ی پستی و نسیبه یعقوبی مربی آفرینش‌های ادبی در چهارمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک با فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ادبی مانند خوانش متن ادبی با مضمون کودکی، قصه‌خوانی از کتاب «گلدان خالی»، آموزش ساخت کاردستی پروانه به روش کاغذ و تا، معرفی مهرواره‌ی «گلدان خالی» و دعوت از دانش‌آموزان برای شرکت در این فراخوان، اجرای طرح ادبی «داستان یک ماسک» و... اجرا و با استقبال کودکان و نوجوانان روبه‌رو شد.

حافظی هدف از اجرای این برنامه را توجه به کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ایجاد شادی و نشاط در مخاطبان کودک، برقراری عدالت اجتماعی و بهره‌گیری تمام کودکان از خدمات و امکانات فرهنگی کانون برشمرد.

مسئول مجتمع کانون سمنان یادآور شد: طرح ادبی درباره‌ی ماجرای ماسک‌ها، قبل از کرونا بود و این‌که در آن‌موقع چه زندگی و ماجرایی داشتند. ماسک‌هایی که یا گهواره‌ی یک کودک بودند و یا دروازه‌ی فوتبال، لیف حمام، بالون و...، دانش‌آموزان در این طرح می‌توانستند هر چیزی را که در ذهن‌شان از ماسک ساخته و تجسم کرده‌اند، بیان کنند و با آن‌ها ماجرای ماسک‌ها را بنویسند.

حافظی در پایان تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح، علاوه بر تقویت خیال، تغییر نگاه مخاطبان به دنیای اطراف بود تا چیزهایی که حتی ممکن است در نظر آن‌ها زشت بوده و کارایی خوبی هم نداشته با نگاهی متفاوت، زیبا دیده شوند و تصویر ذهنی خوب و زیبایی را از این لوازم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =