کد خبر: 308603
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
بازدید 118
نشست‌تخصصی خانواده با موضوع «هنرشاد زیستن»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نشست‌ تخصصی «هنرشادزیستن» را با همراهی اعضای نوجوان و خانواده‌ها برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این هم‌نشینی مجازی هم‌زمان با هفته ملی کودک و  به‌ همت مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت برگزارشد.

این درحالی است که اعضای نوجوان و خانواده‌های آنان مخاطب این ویژه‌برنامه محسوب‌می‌شدند و آموزش مهارت‌های زندگی به آینده‌سازان ایران اسلامی و هدف‌مندسازی ارایه‌ی آموزش‌ها به آنان، در اولویت برنامه‌ریزان و میهمان نشست قرارداشت.

سیده‌هاجر اکبری‌نودهی، مربی فرهنگی کانون  استان گیلان و کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی نیز میهمان ویژه این نشست بود که به طرح مباحثی در ارتباط با ضرورت نشاط‌بخشی به فرزندان و چگونگی مهارت‌آموزی به آنان پرداخت.

اکبری هم‌چنین، در ارتباط با اهمیت مدیریت ارتباط با دیگران سخن‌گفت و با مهم توصیف‌کردن این امر در زندگی فردی و اجتماعی نوجوانان تصریح‌کرد: فراگیری مهارت‌های زندگی نقش مهمی در دست‌یابی فرزندان به توانایی و هدف‌مندسازی روابط اجتماعی دارد.

این برگزیده عرصه‌ی پژوهش در همین‌حال، ازضرورت افزایش اعتمادبه‌نفس فرزندان، کنترل هیجان و فراهم‌سازی زمینه‌های نشاط‌بخشی به خود و دیگران صحبت‌کرد و افزود: این امر نیازمند تمرین و آموزش‌های ادامه‌دار و همراهی خانواده و اولیای تربیتی است.

خدیجه تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان نیز از حاضران این نشست مجازی بود و ضمن تبریک هفته ملی کودک به اعضا و خانواده‌ها، اهمیت فرزندپروری و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان را خاطرنشان‌کرد و همراهی مخاطبان با فعالیت‌های تربیتی این نهاد را شایسته قدردانی دانست.

شراره مسچیان، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت نیز ضمن خوش‌آمدگویی، به حدیثی از پیامبرگرامی اسلام(ص) اشاره و تربیت فرزندان را مهم و حیاتی خواند.

برپایه این گزارش، پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های حاضران، نمایش فیلم، کلیپ  و هم‌چنین، تمرین شادزیستن، از دیگر برنامه‌های این نشست در هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =