آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان فراخوان ادبی کانون سمنان

آیین اختتامیه نخستین فراخوان ادبی‌مکاتبه‌ای «برسد به دست خدای مهربانم» هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، برگزار و از برگزیدگان آثار برتر تجلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از آیین اختتامیه نخستین فراخوان ادبی‌مکاتبه‌ای «برسد به دست خدای مهربانم» هم‌زمان با چهارمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک در مراکز شبه خانواده دامغان و شاهرود، خبر داد و گفت: این فراخوان با همکاری اداره بهزیستی در قالب نامه‌نگاری با هدف جذب عضو کودکان و نوجوانان مراکز شبه خانواده، برگزار و از مجموع ۳۵ اثر رسیده، ۱۰ اثر به‌عنوان برگزیده، انتخاب و از صاحبان آثار برتر تجلیل شد.

قربانی در ادامه‌ افزود: از دیگر اهداف این فراخوانِ فرایندی، کشف و پرورش استعدادهای ادبی در میان کودکان و نوجوانان مراکز شبه خانواده بود.

کارشناس مکاتبه‌ای کانون استان سمنان اظهار داشت: مربیان بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان در مرحله‌ی اول ضمن حضور در مراکز شبه خانواده و آشنایی با کودکان و نوجوانان ساکن در این مراکز، با توجه به گروه سنی آن‌ها به اجرای طرح‌های ادبی جذاب پرداختند و در ادامه از آن‌ها خواستند تا با توجه به طرح، متن خود را در فرصت اعلام شده، بنویسند و پس از ارسال نامه‌ها و داوری آثار، نفرات برگزیده معرفی شدند.

قربانی در پایان، ارتباط مناسب با طرح اجراشده، خلاقیت در نوشتن و درست‌نویسی را از معیارهای انتخاب آثار، عنوان و تصریح کرد: آثار رسیده پس از ثبت، پاسخگویی خواهد شد تا در آینده‌ای نزدیک این کودکان و نوجوانان به عضویت مرکز مکاتبه‌ای کانون استان درآیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =