بازدید مسئولان شهرستانی از کانون میامی/ اوج پرورش یک کودک، شکوفایی خلاقیت اوست

مسئولان و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی در پنجمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک، میزبان مسئولان استانی و شهرستانی بودند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در پنجمین‌روز از هفته‌ی ملی کودک، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی‌پور امام جمعه، احمد ملایری فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان میامی، طی بازدیدی از نمایشگاه «حال خوش کودکی» از نزدیک با اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه میامی ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک به مربیان کانون پرورش فکری، بهترین سرمایه هر کشوری را نیروی انسانی آن دانست و گفت: بخش اعظمی که در شکل‌گیری شخصیت انسانی و مفید کشور مؤثر است، دوران کودکی است و زیرساخت فعالیت‌های کانون، بسیار مهم است و جا دارد تا از عنایات مدیرکل کانون و فرماندار شهرستان نسبت به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان میامی قدردانی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی‌پور در پایان سخنانش با بیان این‌که مربیان کانون، خلاق، پویا و به‌روز هستند و فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌ی کودک و نوجوان در طی سال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی انجام می‌دهند، از مسئولان خواست تا توجه بیش‌تری به مراکز شرق استان داشته باشند.

اوج پرورش یک کودک، شکوفایی خلاقیت اوست

فرماندار میامی اظهار داشت: اگر به بحث کودک توجه خاصی داشته باشیم و فعالیت او را به دقت نظاره کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که این فرشته‌های الهی که در دستان خانواده، جامعه و مربیان فرار می‌گیرند نیازمند فعالیت علمی و تخصصی هستند.

وی در ادامه افزود: اولین وظیفه‌ی پدر و مادر، تربیت کودک در خانواده است که حداقلِ میزان آگاهی، تخصص و تجربه را درخصوص آموزش و پرورش کودک دارند و این موضوع را بر مسئولان سنگین‌تر خواهد کرد تا برای آن‌ها بستر، مکان و مربیان متخصص و باتجربه آماده کنند تا این نونهالان و کودکان را پرورش دهند.

فرماندار میامی تأکید کرد: اوج پرورش یک کودک، شکوفایی خلاقیت اوست و پرورش، تک بعدی نیست؛ بلکه ابعاد مختلفی مانند روح، روان، ذهن، ذوق، نوآوری و... را شامل می‌شود که در کودک نهفته است و تنها یک مربی می‌تواند با امکانات موجود و فراهم‌کردن محیط مناسب، در رشد و پرورش کودک اثرگذار باشد.

ملایری در پایان ضمن قدردانی از ثمانه رحیمی مسئول کانون میامی و اعلام آمادگی برای هرگونه مساعدت و همکاری از مسئولان شهرستانی خواست تا با توجه به کم‌تر توسعه‌یافتن میامی، با همدلی بیش‌تر، زمینه‌ای را برای پرورش کودکان، فراهم و گام‌های مؤثری در راه خدمت‌رسانی به شهروندان به‌ویژه کودکان و نوجوانان بردارند.  

اولویت فعالیت‌های کانون پرورش فکری، توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی

خدابخشی ضمن تبریک تقارن هفته‌ی ملی کودک با ماه ربیع‌الاول از مسئولان حاضر در برنامه قدردانی و اظهار کرد: اتحاد و هم‌بستگی و یک‌دلی مسئولان شهرستان میامی شایسته‌ی قدردانی است و اگر از منیت‌ها بگذریم و به ما تبدیل شویم شاهد اتفاق‌های خوب و اثرگذاری خواهیم بود و با دوری از شعارزدگی به سمتی حرکت کنیم که رفتارمند باشیم و گفتار ما در عمل به منصه‌ی ظهور برسد تا مردم آن را حس کنند و ببینند.

وی در ادامه‌ی سخنانش، اولویت فعالیت‌های کانون پرورش فکری را توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی دانست و افزود: هفته‌ی ملی کودک در واقع محفلی است برای یادآوری تک‌تک خانواده‌ها، مسئولان و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان و  تصمیم‌سازان این قشر با اهمیت و پر نفوذ که در آینده تأثیرگذارند و در آینده مسئولیت می‌گیرند و در تمدن‌سازی شریک هستند و تابع همه‌ی فعالیت‌ها و توسعه‌ی کشور هستند، دقت و توجه کنیم.

مدیرکل کانون استان سمنان یادآور شد: علاوه بر جامعه، بیش از همه، خانواده به‌ویژه مادر، نقش اساسی در تربیت کودکان دارد و امیدواریم این اتحاد و هم‌دلی در بخش تعلیم و تربیت بین والدین و مدارس و مراکز تخصصی مانند کانون پرورش فکری، تنگاتنگ‌تر شود تا بتواند تأثیرات خود را در وضعیت فرزندان جامعه و کشف استعدادهای آن نقش ایفا کند و مؤثر باشد.

گفتنی است، قرائت بیانیه هفته‌ی ملی کودک توسط زهرا آقایی، همخوانی شعر توسط حسن و حسین نوروزی، برپایی کارگاه نقاشی و اهدای کتاب به نوآموزان، توضیح غرفه‌های نمایشگاه توسط مسئول کانون میامی، معرفی شخصیت شهید علی لندی، بازدید از کتابخانه سیار روستایی و...، برخی از برنامه‌های این‌روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =