جشن هفته ملی کودک در کانون گیلان

جشن پایانی هفته ملی کودک به همت مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه روز پنج‌شنبه، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت و همراهی مسئولان، اعضا  و خانواده‌ها در بستری شاد و کودکانه برگزارشد.

اجرای هم‌زمان فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی با همراهی مربی، کودک و خانواده، از نقطه‌های روشن فعالیت‌هایی بود که با برپایی کارگاه‌های «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «کاردستی» و «نوشتن خلاق»، «بازی و سرگرمی» آغازشد.

برپایی کارگاه  آموزش کاردستی
بازی و سرگرمی

هنرنمایی اعضای کودک و نوجوان عضو کانون گیلان نیز از دیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت و با «خوانش‌متن‌ادبی»، « قصه‌گویی ۹۰ ثانیه»، «شاهنامه‌خوانی»،«شوخی‌پردازی روی صحنه» و «معرفی‌کتاب» همراه شد.

خوانش متن ادبی
قصه‌گویی ۹۰ ثانیه 
شوخی‌پردازی عضوکانون گیلان

اجرای مسابقه حضوری با محوریت واژه‌های بومی، از دیگر برنامه‌ها بود و در ادامه نیز حاضران نماهنگ مهرواره عروسک‌های محلی_که به همت واحد آفرینش‌های هنری کانون گیلان انتشاریافت_ و فیلم معرفی پناهگاه حیات‌وحش «سلکه» شهرستان بندرانزلی را به تماشانشستند.

اجرای مسابقه حضوری
فیلم معرفی پناهگاه حیات‌وحش «سلکه»

تجلیل از برگزیدگان مهرواره‌های کانون نیز پایان‌بخش این برنامه‌ محسوب‌می‌شد   و دست‌اندرکاران برگزاری و منتخبان بخش‌های مختلف از سوی مسئولان مورد تشویق قرارگرفتند.

لزوم تولید محتوای مناسب کودکان در فضای مجازی

این درحالی است که نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، از حاضران در این ویژه‌برنامه بود و فعالیت‌های مربیان و اعضای کانون پرورش فکری را نشاط‌بخش و شایسته تقدیرخواند.

محمد رضا احمدی، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس

محمد رضا احمدی در این میان به فعالیت‌های کانون در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا پرداخت و با خاطرنشان‌کردن افزایش‌گستره‌ی شبکه‌های اجتماعی و حضور گسترده کودکان در فضای مجازی، نقش دستگاه‌های فرهنگی را در تولید محتوای مناسب برای کودکان حاضر در این عرصه، مهم و با اهمیت‌خواند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پایان صحبت‌های خود را به اهمیت کودکان و نوجوانان اختصاص‌داد و با مهم‌برشمردن ساماندهی نیروهای پاره‌وقت کانون گفت: این امر از اولویت‌های نمایندگان در مجلس ‌محسوب‌می‌شود.

شیوه‌های خلاقانه، زمینه‌ساز جذب‌ حداکثری کودکان

سرپرست کانون گیلان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و تبریک هفته ملی کودک به کودکان، از تلاش‌های تمامی همکاران کانون در این ایام  و ارایه‌ی فعالیت‌های خلاقانه و بانشاط قدردانی‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌زمینه به علاقه‌مندی کودکان به بازی سخن‌به‌میان آورد و با اشاره به فعالیت‌های هدف‌مند و فارغ ‌از چارچوب آموزش‌های رسمی گفت: این شیوه از راه‌های جذب‌حداکثری کودکان و راز موفقیت کودکان است.

برگزاری کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون در روزهای کرونایی و نقش‌سازنده این فعالیت‌های در پیش‌گیری گسست‌های فرهنگی و آموزشی از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه میرعظیمی‌قرارداشت و خدمات‌رسانی به مخاطبان و مدیریت آنان در فضای مجازی را از دست‌آوردهای کانون عنوان‌کرد.

شایان‌دکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک یادواره شهید علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ با همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد سراسر کشور درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =