برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی در مراکز کانون سمنان

نشست‌های تخصصی منتخبین قصه‌گویی هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک با دعوت از قصه‌گویان برگزیده مرحله‌ی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری دامغان، سمنان و ایوان‌کی، برگزار و آثار ارائه‌شده، نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس فرهنگی، دبیر جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی و نماینده انجمن قصه‌گویان کانون سمنان از برگزاری سه نشست تخصصی ویژه منتخبین مرحله‌ی استانی و راه‌یافتگان مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک، خبر داد و گفت: این برنامه در ادامه‌ی سلسله‌نشست‌های نقد و بررسی قصه با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و داوران استانی در مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، شماره دو کانون سمنان و ایوانکی، اجرا و درخصوص نقاط قوت و ضعف آثار  قصه‌گویان منتخب بخش زنان و مردان کلاسیک و مدرن، هم‌چنین دختران و پسران نوجوان و قصه‌های آئینی و سنتی، گفت‌وگو و در پایان نشست از قصه‌گویان برتر این مرحله با لوح سپاس و هدیه‌ای تجلیل شد.

مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون این شهرستان به بیان اهمیت فعالیت‌های زیرساختی برای فرهنگ‌سازی و آموزش برای کودکان پرداخت و با بیان خاطرات کودکی خود از کانون پرورش فکری به تأثیر فعالیت‌های مربیان کانون بر آینده کودکان شهر اشاره داشت.

حسن قادری عضو شورای شهر دامغان نیز با تأکید بر تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری از نمایش گرفته تا شعرخوانی و قصه‌گویی، کانون پرورش فکری را بهترین مرکز برای اجرای این فعالیت‌ها دانست و آمادگی شورای شهر را به‌عنوان حامی فعالیت‌های کانون اعلام کرد.

در پایان از فاطمه جمالی‌باشی، محبوبه صرفی و هما شاکری برگزیدگان بخش زنان ‌مردان، رضا آل داوود برگزیده بخش آیینی و یاسین آل داوود برگزیده بخش دختران و پسران، تجلیل شد.

مهدی شاهب معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سمنان در نشست تخصصی قصه‌گویان حوزه‌ی این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های کانون در پرورش کودکان و نوجوانان، بر لزوم هم‌افزایی نهادهای مرتبط و آشنایی بیش‌تر جامعه با فعالیت‌های کانون تأکید کرد.

در این نشست نیز محترم ترحمی قصه‌گوی برگزیده بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، تینا صیفی، فاطمه صادقی‌نیا و سها علایی اعضای نونهال و نونگاه مرکز به اجرای قصه‌های خود پرداختند و در ادامه، جلسه‌ی نقد و بررسی آثار قصه‌گویان منتخب، برگزار و در پایان از آن‌ها تجلیل شد.

نشست تخصصی قصه‌گویی با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری و جمعی از مسئولان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون ایوان‌کی، برگزار و پس از اجرای قصه توسط الهه حسنی مسئول مرکز و قصه‌گوی برگزیده بخش زنان و مدرن، داوران، پیشنهادها و نظرهای خود را برای ارائه‌ی بهتر قصه در مرحله‌ی منطقه‌ای بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =