برگزاری نشست کودک و کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری زَهَک(سیستان و بلوچستان)

نشست کودک و کتاب با حضور نویسندگان و کارشناسان حوزه‌ی کودک به مناسبت هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی‌هنری زَهَک(سیستان و بلوچستان) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مجازی کودک و کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری زَهَک برگزار شد.

در ابتدای این نشست نویسنده‌ی کتاب خورشید و هامون با تبریک هفته ملی کودک به همه‌ی کودکان و نوجوانان و مربیان، تاریخچه‌ی ادبیات کودک در جهان و ایران را ذکر کرد و در ادامه دو نظریه‌ی علمی و الگوی موجود در حوزه‌ی کودک و نوجوان را این‌گونه شرح داد: نظریه‌ی نخست، کودک را بزرگ‌سالی کوچک می‌داند که باید شیوه‌ی صحیح زندگی را به او آموخت که این‌ شیوه‌ی صحیح براساس معیارهای فراوانی چون مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی هرجامعه تعریف می‌شود و نظریه‌ی دوم، کودک را دارای هویتی مستقل و دنیایی جدای از دنیای بزرگ‌سالی معرفی می‌کند که باید آن را شناخت و باتوجه به شرایط این‌دنیا با او برخورد کرد.

محبوبه کلبعلی در پایان ظرفیت‌های مناسب کودک و نوجوان و موضوعات قابل توجه در استان نظیر داستان‌ها و افسانه‌های ادبیات عامه، اسطوره‌ها، پیشینه‎‌ی تاریخی و... را قابل توجه دانست و معتقد بود که پژوهش در این زمینه می‌تواند منجر به تولید آثار قابل توجهی در این حوزه باشد.

در ادامه نورعلی اشتری، دبیر آموزش و پرورش در مورد رفتارها و کنش‌های کودک در برخورد با بزرگ‌ترها صحبت کرد و آن را نشانه احساس قدرت کودک دانست.

مدیر مرکز مشاوره هستی معتقد بود شناخت کودکان، درک آنان و توجه به خواسته‌هایشان، از سوی والدین و مسئولان، می‌تواند به رشد صحیح و توانمندی کودکان کمک کند.

کارشناس نهاد کتابخانه‌های عمومی زابل، پری آصف‌مهر، نیز مهمان پایانی نشست اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز زهک بود که فعالیت معرفی شخصیت مهدی آذریزدی را برعهده داشت که بخشی از جنبه‌های گوناگون زندگی این نویسنده‌ی فقید، که عمر خویش را برای خدمت به کودکان صرف کرد، برای حاضران بیان و کتاب‌های وی را معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =