هزینه‌کردن در حوزه کودک، سرمایه‌گذاری است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: هزینه‌کردن در مسیر توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان، سرمایه‌گذاری و زمینه‌ساز رشد و بالندگی جامعه است.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سید جلیل میرعظیمی این مطلب را در جمع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان گیلان درخانه ملت و مسئولان آموزش و پرورش استان اظهارداشت و ضمن مهم برشمردن جایگاه آینده سازان، بر ضرورت تصمیم‌سازی و مدیریت هدف‌مند برنامه‌های کودک و نوجوان‌محورتاکیدکرد.

سرپرست کانون استان گیلان برهمین اساس، توجه به دستگاه‌های فرهنگی را مهم توصیف‌کرد و ضمن تشریح گستره‌ خدمات‌رسانی کانون پرورش فکری اظهارداشت: فعالیت‌ مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) و کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی، بیانگر اهمیت این موضوع است.

این مسئول فرهنگی هم‌چنین فعالیت فروشگاه‌های عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون را موردتوجه قرارداد و افزود: خدمات‌رسانی اینترنتی نیر از اولویت‌ها در این زمینه به‌شمارمی‌رود.

او درهمین‌حال، همه‌گیری ویروس کرونا و ارایه‌ی هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و برخط  کانون گیلان در این ایام را یادآورشد و با بیان‌این‌که برپایی کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط و فعالیت‌انجمن‌های مجازی این مجموعه نقش به‌سزایی در پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی داشته، اضافه‌کرد: با آگاهی هرچه‌بیشتر جامعه، استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از این فعالیت را شاهد هستیم.

تبیین فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان، از دیگر موضوع‌های محوری سخنان میرعظیمی در این نشست بود و وی با ارایه‌ی گزارشی از روند روبه‌شد این مجموعه گفت: تنوع‌بخشی به آموزش‌ها و افزودن زبان‌های عربی، آلمانی، روسی و فرانسه به موازات آموزش انگلیسی، به‌همین‌منظور صورت‌گرفته است.

وی ادامه سخنان خود را نیز به اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های کانون اختصاص‌داد و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تصریح‌کرد: این مهم با نگاهی ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چراغ راه این نهاد فرهنگی قراردارد.

پایان‌ صحبت‌های این مسئول، متوجه نیازهای کانون به توسعه فضاهای آموزشی و لزوم همراهی تمامی متولیان حوزه فرهنگ بود و وی ضمن اشاره به مراکز درحال احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در شهرستان خمام، بخش چابکسر شهرستان رودسر و هم‌چنین سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری تالش گفت: تکمیل این طرح‌ها نیازمند توجه و اختصاص منابع مالی است و امیدواریم با پیگیری‌های کشوری و استانی شاهد بهره‌گیری آینده‌سازان ایران اسلامی از این فرصت‌های فرهنگی باشیم.

یادآورمی‌شود، این نشست روز جمعه، ۳۰ مهر ۱۴۰۰  در محل برگزاری همایش‌های مرکز آموزشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی صورت‌گرفت و با ارایه‌ی دیدگاه‌ها از سوی مسئولان کشوری و استانی، نمایش نماهنگ و کلیپ‌های مناسبتی و آموزشی همراه‌بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =