کارگروه‌ علمی فرصتی برای نگاهی نو به قصه‌گویی است

مشاور علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، هدف از راه‌اندازی کارگروه‌ علمی و اجرایی جشنواره قصه‌گویی را رقابتی سازنده و علمی برای نگاهی نو به قصه‌گویی و بهتر دیده‌شدن زحمات مربیان قصه‌گویی و قصه‌گویان در سراسر ایران عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سعید مجیدی با اشاره به آسیب‌شناسی دوره‌های پیشین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره کارگروه‌ علمی و اجرایی در بیست‌وسومین دوره این جشنواره گفت: اقداماتی در راستای هدف‌گذاری و برگزاری بهتر بیست‌وسومین دوره جشنواره قصه‌گویی انجام شد و کارگروه‌ علمی و اجرایی جشنواره با هدف رقابتی سازنده و علمی در راستای نگاهی نو به قصه‌گویی در قرن بیست‌ویکم و بهتر دیده‌شدن زحمات مربیان قصه‌گویی و قصه‌گویان که در سراسر ایران مشغول به پرورش کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان هستند، تشکیل شد.
وی افزود: در ادامه این روند، تغییر و تبیین سنجه‌ها و ملاک‌های داوری بر اساس معیارهای علمی در نشست‌های متعدد و با مشارکت اعضای کارگروه صورت پذیرفت و پس از نهایی شدن نمونه‌برگ‌های داوری، بر پایه سنجه‌های دقیق و علمی، در کارگاه‌هایی برای مربیان، قصه‌گویان و داوران استان‌ها تشریح شد.

مجیدی با تأکید بر نگاه علمی در داوری آثار بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه، پس از نشست‌ها و گفتگوهای متعدد، اجرای منطقه‌ای با شیوه جدید و برخط (آنلاین) و به منظور پیشگیری از آسیب‌ها طراحی و پس از آن، انتخاب داورها برای بخش‌های مختلف در کارگروه‌ها به مشورت و رای گذاشته شد و گروه‌های داوری به صورت علمی و به دور از نگاه صرف تبلیغاتی، انتخاب و چیدمان شدند.
مشاور علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، یکی از نکات مثبت دوره بیست‌وسوم را طراحی و افزودن بخش جدید «جُستارنویسی» عنوان کرد و ادامه داد: در این بخش مربیان و قصه‌گویان می‌توانند تجربیات ارزنده خود را آزادانه‌تر و به دور از معیارهای خشک مقاله‌نویسی علمی-پژوهشی ثبت و ضبط کنند.
مجیدی در پایان گفت: امیدوارم امسال با قصه‌هایی زیباتر به پیشواز شبی خوش، «یلدای» بلند گیسو و زیبا برویم و شاهد اجرای مرحله پایانی این جشنواره زیبا و تاثیرگذار به بهترین شکل باشیم.
مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =