رقابت قصه‌گویان کانون سمنان در مرحله‌ی منطقه‌ای

۱۰ قصه‌گوی برگزیده بخش ملی و آئینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی، طی روزهای ۵ و ۱۱ آبان به‌صورت مجازی به اجرای قصه‌های خود می‌پردازند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مرحله‌ی منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اجرای ۱۰ قصه‌گوی برگزیده در دو بخش ملی و آیینی و سنتی، روزهای پنجم و یازدهم آبان ۱۴۰۰ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان به صورت مجازی با داوری برخط برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه جمالی‌باشی، الهه حسنی، محبوبه صرفی برگزیدگان بخش «زنان و مردان» و تینا صیفی، فاطمه صادقی‌نیا و سها علایی برگزیدگان بخش «پسران و دختران»، ساعت ۹ تا ۱۱ صبح چهارشنبه با اجرای زنده به رقابت با ۹۰ قصه‌گو از ۱۵ استان آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و هرمزگان می‌پردازند.

«محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، قصه‌گویی‌های بخش «ملی» مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی را داوری خواهند کرد.

سیدرضا آل‌داوود و سمیه رجبی نفرات برگزیده‌ی بخش «زنان و مردان» و سیدیاسین آل‌داوود و زهرا امینی‌نسب برگزیدگان بخش «دختران و پسران» نیز ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه یازدهم آبان در بخش آئینی و سنتی به اجرای قصه‌های خود خواهند پرداخت.

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهش‌گر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علی‌مراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و دبیر و داور چند دوره جشنواره‌ی قصه‌گویی برعهده دارند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند از صفحه‌ی رسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonparvaresh_semnan و انجمن قصه‌گویی کانون استان سمنان به نشانی ghese.goyan.semnan  به‌صورت زنده، اجرای قصه‌گویان را تماشا کنند.

مرحله‌ی پایانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =