اندیشه‌ورزی و انتخاب قلم، یک اولویت

میهمان انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اندیشه‌ورزی و انتخاب قلم را نخستین گام در مسیر سُرایش شعر و نگارش داستان عنوان‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، آفرین‌پنهانی که در گردهم‌آیی مجازی کارشناسان، رابطان‌ و اعضای انجمن ادبی شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سخن‌می‌گفت، جایگاه و ارزش‌قلم را مهم توصیف‌کرد و افزود: با به‌گزینی شیوه‌های خلق اثر و اندیشه‌ورزی، شاهد شکوفایی استعدادها و شکل‌گیری آثار فاخر خواهیم‌بود.

این شاعر و نویسنده هم‌چنین، تلاش اعضای نوجوان کانون و نوقلمان را دارای اهمیت دانست و گفت: نوجوانی دوره‌ای متفاوت و درگذار از کودکی است و تثبیت شخصیت و شناسایی توان‌مندی‌ها از اولویت‌های این گروه سنی به‌شمارمی‌رود.

معاون فرهنگی کانون استان لرستان اضافه‌کرد: نوجوان هویت خاص خود را دارد و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این نسل، پویایی و حرکت‌آفرینی است و از این رو شکل‌دهی به‌شخصیت و بهره‌گیری از ابزار دانش و اندیشه‌ورزی، نقش‌به‌سزایی در اطمینان‌بخشی به وی ایفامی‌کند.

میهمان انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون گیلان برهمین اساس نیز سمت‌وسوبخشی به نگاه نوجوان  و آموزش‌محوری را از اولویت‌های مربیان کانون ارزیابی‌کرد و با مهم‌برشمردن ارایه شیوه‌های مناسب برای چگونه نوشتن به مخاطب، افزایش مهارت‌های فکری و کلامی اعضا افزود:تشویق نوجوان برای فراگیری افزون‌تر و مهارت‌آموزی می‌تواند در جهت‌دهی به آینده‌سازان ایران اسلامی و تقویت مهارت‌های آنان موثرباشد.

این نویسنده و پژوهش‌گر دیگربخش این نشست‌ مجازی را به نقد و بررسی آثار اعضای به قالب‌رسیده انجمن ادبی اختصاص‌داد و راه‌کارهایی برای ارتقای سطح‌آگاهی‌های مخاطبان ارایه‌داد.

طرح‌پرسش از سوی حاضران، پایان‌بخش این نشست بود که عصر روز دوشنبه، ۳ آبان ۱۴۰۰ و  با هدف هم‌نشینی اعضای نوجوان با صاحبان قلم و اندیشه و  تبیین مفاهیم کلی ساختاری و بنیادی در حوزه شعر و ادبیات منظوم برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =