قصه‌گویان کرمانی در بخش آیینی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رقابت کردند

چهار قصه‌گوی کرمانی در مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با قصه‌گویانی از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، چهار قصه‌گوی کرمانی راه‌یافته به بخش «آیینی»  مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ با ۶۷ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، گلستان، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد رقابت کردند.

بنابر این خبر، این مرحله از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی و با ارتباط زنده تصویری کانون استان‌ها با دبیرخانه مرکزی جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد و برگزیدگان این مرحله همزمان با شب یلدا در مرحله کشوری قصه‌گویی خواهند کرد.  

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده دارند.

قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و... قصه‌ها را روایت می‌کند.

لیلی خسروی، سحر طاهرنژاد، مهری خسرویان، فاطمه‌زهرا علی‌توکلی امروز در بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای قصه‌گویی کرده و مورد قضات داوران قرار گرفتند.

علاقه‌مندان به قصه‌گویی هم به صورت زنده قصه‌های راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای را ازطریق صفحه آپارات کانون کرمان به نشانی https://www.aparat.com/kpf_kerman/live  و صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی به نشانی ghesehgouee دنبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =