رقابت قصه‌گویان آئینی‌ کانون سمنان در مرحله‌ی منطقه‌ای

چهار قصه‌گوی برگزیده بخش آئینی‌سنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی بیست وسوم قصه‌گویی به‌صورت مجازی به اجرای قصه‌های خود پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مرحله‌ی منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با اجرای چهار قصه‌گوی برگزیده بخش آئینی‌سنتی، سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان به‌صورت مجازی، برگزار و از سوی داوران این مرحله، ارزیابی شد.

بر اساس این گزارش، در این مرحله، سیدرضا آل داوود با قصه‌ی «تیمور لنگ»، سمیه رجبی با قصه‌ی «نبرد سهراب و گردآفرید» برگزیدگان بخش «زنان و مردان» و سیدیاسین آل داوود با قصه‌ی «جنگ رستم و پولاد» و زهرا امینی‌نسب با قصه‌ی «آرش کمانگیر» برگزیدگان بخش «پسران و دختران»، ضمن روایت و اجرای قصه‌های خود به رقابت با قصه‌گویانی از ۲۵ استان اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد پرداختند.

«فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر و داور چند دوره جشنواره‌ی قصه‌گویی، داوری این مرحله را برعهده داشتند.

در پایان برنامه از قصه‌گویان بخش آئینی‌سنتی راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای و هم‌چنین ارکان جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی با اهدای لوح سپاس و شاخه‌گلی، تجلیل شد.

گفتنی است، مرحله‌ی پایانی بیست‌وسومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =