نشست فصلی مراکز فرهنگی‌هنری کانون سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

معصومه هادی: فضای امن، ایمن و خوشایند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی طلایی در اختیار ما نهاده تا با انجام فعالیت‌های هدفمند در بهبود شرایط روحی کودکانی که در پی حضور طولانی مدت در خانه آسیب‌هایی به آنان وارد شده تاثیرگذار باشیم

به گزارش روابط عمومی اداره‎‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست فصلی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان با حضور کارشناسان، مربیان مسئول و مربیان فرهنگی در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست، مدیرکل کانون استان با اشاره به تاثیر همه‌گیری کرونا بر فعالیت‌های کانون گفت: دنیای مجازی با تمام فرصت‌هایی که برای ما ایجاد کرد و از نظر بعد رسانه‌ای و سواد فناوری ما را به سطح بالاتری رساند، اما کرونا به لحاظ حضوری بین اعضا و مراکز  فاصله ایجاد کرد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از وضعیتی که در پی فروکش کردن دوران اوج این بیماری در استان پدید آمده و بر اساس آن اجازه‌ی حضور کنترل شده‌ی اعضا به مراکز داده شده، گفت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های جدید در قبال مسئولیتی که بر عهده‌ی ما نهاده شده، که همان پرورش و رشد استعدادهای اعضا است، گام‌های تازه‌ای برداریم.

حضور طولانی مدت کودکان در خانه و آسیب‌هایی که این وضعیت از لحاظ روانی به آنان وارد کرده، نکته‌ی دیگری بود که هادی پایان یافتن این محدودیت را فرصتی طلایی برای کانون و مربیان آن دانست تا با بهره‌برداری مناسب از آن کودکان را به فضای امن، ایمن و خوشایند مراکز بیاورند و با انجام فعالیت‌های کانون، علاوه بر انجام وظیفه‌ی خود، در بهبود شرایط روحی آنان تاثیر مثبتی بگذارند.

همکاری با مدارس و تعامل با معلمان و مربیان توصیه دیگری بود که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آن را راهی برای ارائه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان بیشتری دانست تا در سایه‌ی این فعالیت‌ها پرورش یابند و با توانمندی قدم در راه ساختن آینده بگذارند.

هادی هم‌چنین با مروری بر رخدادهای مهم فرهنگی، هنری، ادبی و علمی، در سطح بین‌المللی، ملی و استانی از همکاران حاضر در سمینار مجازی سراسر استان خواست با برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و پویای خود نگاهی به این رویدادها داشته باشند تا اعضا در رهگذر خلق اثر، توانایی‌های خود را بیشتر بشناسند و فرصتی داشته باشند آن را در معرض دید همگان قرار دهند.

وی در پایان به موفقیت‌های کسب شده توسط اعضا در عرصه‌های بین‌المللی و ملی اشاره کرد و آن را نشانه‌ی استعدادهای آنان دانست که در نتیجه‌ی هدایت صحیح مربیان در خلال برگزاری کارگاه‌های گوناگون کشف شده‌اند.

گفتنی است نشست فصلی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان با موضوع گزارش عملکرد شش ماهه‌ی اول سال، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه(۱۲ و ۱۳ آبان‌ماه) در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =