راه شهید حسین فهمیده برای همیشه در تاریخ ادامه خواهد داشت

 هم‌زمان با سیزدهم آبان ماه سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز دانش‌آموز حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در شورای فرهنگی کانون گفت: شهید محمدحسین فهمیده برای همیشه در تاریخ ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ،در آستانه سیزدهم آبان ماه حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در جلسه شورای فرهنگی گفت: محمدحسین فهمیده یک اسطوره است و همان‌طور که امام راحل فرمودند می‌تواند برای همیشه الگوی نوجوانان ایران اسلامی باشد. الگو بودن یعنی شخص باید دارای ویژگی‌های برجسته‌ای باشد که  بتواند بر تاریخ و بر جامعه هدف خود تأثیر بگذارد. محمدحسین فهمیده این ویژگی‌ها را، یعنی شجاعت، ایثار، ازخودگذشتگی، صبر، استقامت و هزاران ویژگی دیگر را داشت.
 وی گفت: محمدحسین فهمیده برای همیشه تاریخ الگوست و نوجوانان می‌توانند از او به‌عنوان یک اسطوره نام ببرند. امروز هم ماکسانی را می‌شناسیم با سرلوحه قرار دادن ویژگی‌های محمدحسین فهمیده در عصر و زمان ما روزگار می‌گذرانند. علی لندی نوجوان شجاع خوزستانی که جانش را برای حمایت از یک هم‌وطن از دست داد ازاین‌دست انسان‌هاست. محمدحسین فهمیده یک الگوی بزرگ در ایران اسلامی به‌حساب می‌آید چراکه تنها یک الگوی خوب می‌تواند همیشه جلوه‌های بارزی در جامعه از خود به یادگار بگذارد.
 حجتی ادامه داد: این روزها لازم است ما به بچه‌هایمان شجاعت و استقامت در مقابل سختی‌ها را بیاموزیم، به بچه‌ها بیاموزیم که می‌توان با تلاش و کوشش دنیا را عوض کرد، باید بیاموزیم که آرمان‌های بزرگ را همیشه انسان‌های بزرگ به وجود می‌آورند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که زادگاه شهید فهمیده است و ناگزیریم این اسطوره بزرگ را به شکل‌های مختلف به مردم معرفی کنیم. بچه‌های ایران باید بدانند که محمدحسین فهمیده کیست و نقش او در شکل‌گیری شخصیت نوجوان ایرانی اسلامی چگونه بوده است. یکی از کار های مهمی که کانون همیشه انجام می‌دهد شخصیت‌های برجسته را در قالبی جذاب به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد از بزرگ‌ترین رسالت‌های کانون پرورشی در قم معرفی شخصیت تأثیرگذار چون محمدحسین فهمیده است.
 وی ادامه داد: امیدواریم معرفی شخصیت محمدحسین فهمیده به‌عنوان یک کلان پروژه در کانون تعریف شود و با اعتبارات ملی و استانی بتوانیم تولیدات متناسب با گروه‌های سنی کودک و نوجوان را با محوریت محمدحسین فهمیده به سرانجام برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =