داوری قصه گویی بخش "آیینی - سنتی" کانون استان بوشهر انجام شد

داوری بخش «آیینی سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان بوشهر روز چهارشنبه ۱۲ آبان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، قصه‌گوهایی از استان‌های بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در این مرحله به رقابت پرداختند.
قصه گویان آیینی و سنتی استان بوشهر سیده نگار بهرسی با قصه غم نامه سهراب، مریم فتاح زاده از دیلم با قصه سلیم جواهری، مشکات عباسیان با قصه بحرالطویل و خوان سوم رستم، آرش ملکی وند با قصه نبرد رستم و اسفندیار قصه های خود را به اجرا گذاشتند.
بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی در استان بوشهر نیز به صورت مجازی روز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ آغاز و ساعت ۱۷:۳۰ به کار و رقابت خود در این بخش پایان داد.
داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده دارند.
قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و... قصه‌ها را روایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =