نقد و بررسی کتاب «بی تفاوتی در نور زرد» برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «بی تفاوتی در نور زرد» با حضور مدیرکل کانون استان و ۲۵عضو ارشد، کارشناس و مربیان ادبی صبح پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ در فضای باز کانون فرهنگی تربیتی فلسطین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه های مرکز آفرینش‌های ادبی برگزاری برنامه «دو پنجره» استانی و کشوری است. این برنامه در راستای این فعالیت و با هدف آموزش «ادب نقد کردن و نقد شدن» اجرا شد.

جواد گنجعلی شاعر اثر که پیش از این در جلسات متعدد، مهمان انجمن ادبی آفتاب بود به نقد اعضای انجمن توجه کرد. دینا کیهانی، آیدا پاکزاد، مبینا حریفی، محمد جواد مهماندوست، غزل خاکسار، گیتا قاسمی، مهتاب فارابی، محمدرضا پودینه و علی فصیحی از جمله اعضایی بودند که کتاب «بی‌تفاوتی در نور زرد» را نقد و بررسی کردند.

توجه به عشق و شکوه آن، انتخاب دقیق کلمات، توجه به فرهنگ بومی و آشنا برای مخاطب، نگاه دقیق به جزئیات و استفاده از حواس از جمله نکاتی بود که اعضا در نقدهای خود به آن اشاره کردند.

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان که در این برنامه حضور داشت ضمن تقدیر از حضور و نگاه اعضا گفت: برگزیده شدن اعضا در مهرواره شعری باعث افتخار ماست. این جمع هنرمند و ادیب را دوست دارم و وظیفه خود دانستم تا در این برنامه رونمایی حضور داشته باشم تا از یاران صدیق کانون که در همه برنامه‌ها حضور فعال دارند تقدیر کنم.

جواد گنجعلی ضمن سپاس از نقد اعضا گفت: نکاتی که را که مطرح کردید برای خود من بسیار جالب توجه و قابل تامل بود. من شعری که می‌نویسم دیگر به آن برنمی‌گردم و به اشعار جدید می‌پردازم و تلاش می‌کنم مرگ مولف رخ بدهد.

این نکات خیلی خیلی برای من جالب توجه و جذاب بود و حتما در کارهای بعدی به کار من می‌آید. دقت نظر بالایی داشتید. من نکات را یادداشت کردم و نکاتی را که گفتید قابل تامل بود. امیدوارم افتخار منتقد یا مهمان رونمایی تک تک شما حضور داشته باشم.

این برنامه با شعر خوانی گنجعلی و محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون استان ادامه یافت. جشن امضای کتاب پایان بخش برنامه بود.

         

         

                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =