کد خبر: 309594
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
بازدید 283
گرامی‌داشت روز نوجوان و دانش‌آموز در کانون سمنان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های عمومی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در مسیر راه‌پیمایی ۱۳ آبان، روز نوجوان و دانش‌آموز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اعم از ثابت و سیار با اجرای فعالیت‌های عمومی فرهنگی حضوری و مجازی و هم‌چنین برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در مسیر راه‌پیمایی ۱۳ آبان و مشارکت پر شور در این عزم ملی، روز نوجوان و روز دانش‌آموز را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیارجمند همگام با دانش‌آموزان و سایر مسئولان در حماسه‌ی ملی ۱۳ آبان، شرکت و در مسیر راه‌پیمایی در محل مزار شهدای گمنام این شهر، ایستگاه نقاشی با موضوع «استکبارستیزی» برگزار کردند.

به‌همت مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی و با هم‌کاری مربی کتابخانه سیار روستایی شهرستان در مسیر راه‌پیمایی، ایستگاه نقاشی با عنوان «من هم یک فهمیده‌ام» برپا شد و مسئولان و والدین از این ایستگاه بازدید کردند.

به‌مناسبت روز نوجوان، روز دانش‌آموز و هفته‌ی پدافند غیر عامل نیز با دعوت از نوآموزان پیش‌دبستانی ضحی فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور در قالب روخوانی کتاب، آشنایی با قرآن و حدیث، معرفی کتاب، قصه‌گویی، نمایش فیلم و... از سوی مربیان مرکز اجرا شد.

مربی مرکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیار روستایی کانون میامی به‌مناسبت روز نوجوان، جشن «نوجوانی» را با مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه‌ی حر روستای هونستان، برگزار کرد و در پایان، مراسم نمادین راه‌پیمایی ۱۳ آبان و زنگ استکبار انجام شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام به‌مناسبت روز نوجوان و دانش‌آموز به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی شخصیت، معرفی وقایع و سرزمین و... پرداختند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود در کارگاه‌های عمومی خود به مناسبت دو رویداد تاریخی روز نوجوان و دانش‌آموز به اجرای فعالیت‌هایی مانند نمایش فیلم «قهرمان» با هدف معرفی شخصیت و رشادت‌های محمدحسین فهمیده، آموزش کاردستی تانک با استفاده از کارتن و دور ریختنی‌ها، نمایش نماهنگ «روز دانش‌آموز»، معرفی وقایع و نمایشگاه تصویری از قیام دانش‌آموزان و علت نامگذاری این واقعه و... پرداختند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود برای اعضای خود و اعضای بسیج پایگاه یاسین شهرک همت، فعالیت‌های متنوع فرهنگی در قالب معرفی واقعه‌ی شهادت محمدحسین فهمیده، معرفی شخصیت شهیدعلی لندی و نمایش فیلم کوتاه «شجاع مرد کوچک» را اجرا کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر به‌صورت حضوری و مجازی(برخط) به اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی در قالب مسابقه، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، آموزش کاردستی، آموزش حدیث و خوانش آن، فضاسازی مرتبط با موضوع بسیج دانش‌آموزی و روز ۱۳ آبان، برگزاری دوره‌ی تخصصی «کوک و دوخت» همراه با معرفی واقعه‌ی روز دانش‌آموز و... پرداختند و در پایان برنامه از عضو نوجوان  مرکز برگزیده مسابقه‌ی فرهنگی‌مجازی با اهدای جایزه‌ای تجلیل شد.

به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان کتاب «فهمیده رزمنده‌ی کوچک» با هدف معرفی شخصیت شهید نوجوان به‌صورت برخط به مخاطبان نوجوان معرفی و درخصوص واقعه‌ی ۱۳ آبان و نامگذاری آن به روز دانش‌آموز صحبت شد.

اعضای نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان به‌صورت مجازی در کارگاه عمومی فرهنگی و فعالیت تمرین بحث و گفت‌وگو ضمن نمایش فیلم و معرفی و نقد کتاب «انسان و طبیعت» با انواع پدافند غیر عامل و مفهوم آن به‌معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با اقدامات این پدافند شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، اختفاء، استحکامات، ماکت فریبنده و سازهای امن آشنا شدند.

اعضای کودک و نوجوان مرکز هم‌چنین به اتفاق مربیان خود در حماسه‌ی ملی ۱۳ آبان در محل مصلای شهر، شرکت کردند.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه ضمن معرفی شخصیت «حسین فهمیده» به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب روخوانی کتاب، معرفی واقعه‌ی تاریخی ۱۳ آبان و کاردستی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =