استقبال از یار مهربان در آستانه هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری شهرستان رشت با یک سبدفعالیت‌های کتاب‌محور، پذیرای پسران نوجوان مدرسه بصیر شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این حرکت فرهنگی در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی‌ و با حضور بیش از ۳۰ دانش‌آموز نوجوان مدرسه بصیر شهرستان رشت صورت‌گرفت.

آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با فعالیت‌های حضوری و برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، از اهداف مربیان کانون و اولیای تربیتی دانش‌آموزان در این روز به‌شمارمی‌رفت.

برهمین اساس، مربیان از فرصت‌های گسترده پیش‌روی  نسل نوجوان برای مخاطبان صحبت‌کردند و نقش کانون پرورش فکری را درکشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی یادآورشدند.

آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های حضوری و برخط کانون

خاطرنشان‌کردن ظرفیت‌های نوجوانان امروز در عرصه‌های مختلف و لزوم الگوپذیری از نوجوانان دیروز انقلاب اسلامی نیز مورد توجه قرارگرفت و مربیان با ارزش‌مند توصیف‌کردن نقش کتاب و منابع مطالعاتی در کسب دانش، تجربه و آشنایی با شخصیت‌های تاثیرگذار، بر لزوم هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آینده تاکیدکردند.

فعالیت‌های کتاب‌محور کانون و  درپیش بودن هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی هم مد نظر مربیان قرارداشت و با معرفی کتاب «گردان‌قاطرچی‌ها»، نوشته داوود امیریان که در قالب طنز به روایت رخدادهای هشت‌سال دفاع مقدس برای  مخاطب نوجوان می‌پردازد، همراه‌شد.   

 اجرای مسابقه فرهنگی، خوانش‌شعر، بازدید از بخش‌های مختلف کانون و آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های کتاب‌خانه پستی مرکز شماره ۱ کانون رشت، اهدای کتاب و دعوت از نوجوانان برای عضویت در این مجموعه‌ی فرهنگی، از دیگر برنامه‌ها بود که روز سه شنبه، ۱۹ آبان ۱۴۰۰ صورت‌گرفت.

معرفی کتاب «گردان‌قاطرچی‌ها»
 اجرای مسابقه فرهنگی
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =