دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری با استاندار یزد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان یزد با مهران فاطمی استاندار یزد دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در این دیدار به نقش، اهمیت و جایگاه کانون و فعالیت‌های فرهنگی، هنری این مجموعه برای رشد و شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای سابقه‌ای طولانی در حوزه‌ تربیت است و بر این اساس اعتماد جامعه به این نهاد از ضریب بالایی برخوردار است و می‌تواند خلاء موجود در حوزه‌های فرهنگی و پرورشی را پر کند.
مدیرعامل کانون اضافه کرد: کانون یک ظرفیت ارزشمند برای شناسایی استعدادهای کودکان است که با قرار گرفتن در کنار آموزش و پرورش می‌تواند به کشف و هدایت استعدادهای کودکان و نوجوانان کمک موثری کند.
علی‌اکبرزاده روز ۲۰ آبان سال ۱۴۰۰ با اشاره به اهمیت حضور در استان و شرکت در آیین پایانی مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی افزود: کانون از متولیان عرصه قصه‌گویی است و تاکنون جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کرده است. 

وی تأکید کرد: امروز باید به‌گونه‌ای دیگر و تأثیرگذارتر از گذشته در خدمت کودکان و نوجوانان و فرهنگ و هنر کشور باشیم و با توجه به شوق و اشتیاقی که در کارکنان بخش‌های مختلف این مجموعه دیدم و اعتقادی که به فعالیت‌های کانون دارم به‌یقین شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود. 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه صنعت و معدن خواستار حمایت ویژه از کانون و فعالیت‌های این مجموعه شد و عنوان کرد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های فعال در استان، برای کمک به توسعه، ترویج و معرفی فعالیت‌های کانون استفاده شود.
مهران فاطمی استاندار یزد هم توجه به پرورش قوه فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان را اقدامی در راستای تبدیل استان یزد به عنوان قطب پایدار نوآوری کشور عنوان کرد.
وی مهمترین ظرفیت استان یزد را منابع انسانی آن دانست و با بیان اینکه رسالت کانون، پرورش قوه فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه‌های فناوری و نوآوری، در صدد معرفی یزد به عنوان قطب نوآوری کشور هستیم و نقطه آغاز این رویکرد از پرورش فکر، خلاقیت و نوآوری در کودکان است.
استاندار یزد ادامه داد: با این نوع نگاه به رویکرد و راهبرد استان، جایگاه کانون در توسعه، پیشرفت و تعالی استان یزد ویژه است زیرا باید نسل آینده استان را مبتنی بر هدف‌گذاری و مدل پیشرفت و توسعه تعریف شده، تربیت کند.

فاطمی با بیان اینکه در سالیان گذشته عمده تمرکز استان بر مباحث آموزشی بوده، به لزوم توجه بیش از پیش به بعد تربیت در کنار آموزش پرداخت.
وی در ادامه به آسیب‌های جدی کرونا به اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کمتر از ۵۰ درصد اهداف آموزشی و کمتر از ۲۰ درصد اهداف تربیتی محقق شده که به عقیده بنده نقش و مسئولیت کانون پرورش فکری در دوران پسا کرونا و رفع محدودیت‌ها به صورت هوشمند، سنگین است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ابعاد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شود.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری آیین پایانی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی به میزبانی یزد اشاره کرد و اظهار داشت: به طور کلی قصه و نکات آموزنده نهفته در آن می‌تواند به صورت غیرمستقیم نقش موثری در شکل‌گیری شخصیت و رفتار کودکان و نوجوانان داشته باشد.
فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان، بیان کرد: خوشبختانه استان یزد از گذشته تاکنون دارای قصه‌نویسان، قصه‌پردازان و قصه‌گویان زبردستی بوده که یکی از این شخصیت‌ها، زنده‌یاد مهدی آذریزدی است.
وی در پایان از اقدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تربیت نسل قصه‌گو، به عنوان اقدامی قابل تحسین یاد و برای حمایت از کانون و شکوفا شدن ظرفیت‌های بچه‌ها اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =