تاکید مدیرعامل بر تسریع در راه‌اندازی پروژه‌ها و بازگشایی مراکز کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر به استان یزد علاوه بر حضور در آیین پایانی بخش منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از برخی پروژه‌های در دست احداث این مجموعه بازدید و درعین حال با استاندار و برخی مقام‌های استانی، همچنین مربیان و کارکنان کانون دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تاکید بر تسریع در راه‌اندازی پروژه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین استان، لزوم بازگشایی مراکز کانون و حضور کودکان و نوجوانان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رایزنی با مسئولان استانی برای حمایت بیشتر از کانون، محورهای اصلی سخنان و گفت‌وگوهای مهدی علی‌اکبرزاده در سفر دو روزه به استان یزد بود که روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ۱۴۰۰ صورت گرفت.

وی که روز ۱۹ آبان وارد یزد شده بود بر مزار شهید آیت‌الله صدوقی سومین شهید محراب و شهدای گمنام یزد حاضر شد و به مقام شامخ شهدا و امام جمعه شهید یزد ادای احترام کرد.

تولیدات خلاق کانون به‌زودی در بازار محصولات فرهنگی

مدیرعامل کانون همچنین در بازدید از فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در یزد، از تلاش‌های سرپرست کانون یزد در رفع مشکلات فروشگاه و رایزنی با شهرداری قدردانی کرد.

وی از عرضه کتاب و محصولات جدید و خلاقانه انتشارات و مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در آینده نزدیک خبر داد.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب و کتاب‌خوانی است، اظهار داشت: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی از عوامل اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت کودکان است و نقش مهمی در رشد و تکامل شخصیتی آنها دارد.

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خیرین در راه‌اندازی و تکمیل پروژه‌های کانون

مدیرعامل کانون در ادامه سفر به استان یزد با همراهی محمود مروج معاون فرهنگی کانون، هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر و عالیه قوامی سرپرست کانون استان، از پروژه در حال احداث کانون رضوانشهر شهرستان اشکذر بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت فیزیکی این مرکز قرار گرفت.

علی‌اکبرزاده ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه و تجهیز و تامین نیروی انسانی برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از خدمات و فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری، از فرماندار شهرستان اشکذر درخواست کرد با توجه به پیشرفت مطلوب فیزیکی پروژه که مراحل پایانی را سپری می‌کند، بودجه لازم برای تکمیل آن تخصیص داده شود.

وی همچنین بر لزوم جذب کمک‌های خیرین در تکمیل طرح‌های کانون با توجه به ظرفیتی که استان یزد در جذب خیر دارد، تاکید کرد.

عالیه قوامی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز با اشاره به طولانی شدن اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد: این پروژه درصورت تخصیص اعتبار کافی، تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

تسریع در بازگشایی مراکز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

مدیرعامل کانون در مرکز شماره ۳ کانون یزد در نشستی با حضور جمعی از کارشناسان و مربیان مسوول مراکز کانون استان شرکت کرد و یادآور شد: برخی از مراکز فرهنگی هنری کانون می‌تواند به‌صورت محدود و با در نظر گرفتن مراقبت‌های بهداشتی بازگشایی  شود و شاهد تقویت حضور کودکان و نوجوانان در کانون باشیم.

وی در ادامه گفت: این بازگشایی باعث می‌شود تا کودکان از فضای هیجانی و پرانرژی کانون بازنمانند. بچه‌ها در انتظار بازگشایی مدارس و مراکز کانون هستند تا بتوانند حضور در اجتماع و فضاهای آموزشی را به‌طور جدی دنبال کنند و باید بپذیریم که استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جزیی از زندگی مردم شده است.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه تجمع و حضور بچه‌ها به کانون پویایی و شادابی می‌بخشد، افزود: عدم برگزاری کارگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا دیگر زیبنده کانون نیست، چون ما نه مدرسه و آموزشگاهیم و نه دانشگاه، بلکه کانون با ماهیتی متفاوت باید پذیرای بچه‌ها باشد. البته برخی از مراکز ما باز بودند و تعطیلی نداشتند اما از اول مهر که بازگشایی مراکز را مطرح کردیم انتظار داریم مراکز به طوری جدی با رعایت مسائل بهداشتی و حضور کنترل شده، پذیرای بچه‌ها باشند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری آموزش‌ها، کارگاه‌ها و سایر فعالیت‌های کانون در فضای مجازی قدردانی کرد و افزود: دور بودن از بچه‌ها به نوعی افسردگی برای مربیان کانون و مراکز را به دنبال دارد که در مواردی این گلایه‌ها هم مطرح شده است.

وی بیان داشت: همه مربیان در محل کار حاضر شوند و با روش‌های نو و رعایت الزام‌هایی که برای موارد بهداشتی است، فضاهایی جدید و خلاقانه برای بچه‌ها ایجاد کنند تا از شرایطی که در دو سال گذشته پشت سر گذاشته‌اند فاصله بگیرند و با ساخت کاردستی و بازی‌های جدید پرانرژی در اجتماع حاضر شوند.

علی‌اکبرزاده در پایان عنوان کرد: علاقه و انگیزه برای حضور در کانون، در خود بچه‌ها وجود دارد و کانون یک فضای با نشاط و شاد برای کودکان و نوجوانان است که در آن بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند و زیر نظر مربی، استعدادهایشان شناسایی و شکوفا می‌شود.

سرپرست کانون استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: فعالیت‌های حضوری مراکز فرهنگی‌هنری کانون در یزد از آغاز شیوع کرونا تعطیل بود و مربیان به‌صورت غیرحضوری و دورکاری در فضای مجازی به ارایه خدمت و تولید محتوا پرداختند.

عالیه قوامی بیان کرد: کانون یزد در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش کرد تا با استفاده از بیشترین امکانات و توان مربیان و کارشناسان خود، خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را ادامه دهد.

در ادامه این نشست نیز مربیان و کارشناسان کانون به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در باره برگزاری کارگاه‌ها و فعالیت‌های مراکز پرداختند.

یادآوری می‌شود در سفر دو روزه مدیرعامل کانون به یزد، نشست شورای فرهنگی کانون استان نیز با حضور جمعی از مقام‌های استانی و شهری و برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مسئولان، برای حمایت بیشتر از کانون اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =