اعلام آمادگی نمایندگان مجلس و مسوولان استان یزد برای حمایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون

هجدهمین نشست شورای فرهنگی کانون استان یزد در حالی با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد که مسوولان دستگاه‌های مرتبط و نمایندگان مجلس نیز در این نشست بر حمایت همه‌جانبه خود از فعالیت‌های کانون تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، سیدمجتبی حسینی‌پور مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، غلامحسین دشتی رییس شورای اسلامی شهر یزد، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد، محسن موحدی‌فر مدیرکل آموزش و پرورش، جواد ذاکر مدیرکل  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و محمدعلی خواجه‌رضایی رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز و جمعی از همکاران کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران روز ۲۰ آبان برگزار شد.
در ابتدای این نشست سرپرست کانون استان یزد ضمن خیرمقدم و تشکر از حاضران، گفت: سال‌هاست که کودکان و نوجوانان ایران اسلامی به عشق کانون در مراکز کتاب می‌خوانند و فعالیت‌های متنوعی را تجربه می‌کنند و به بالندگی می‌رسند. کانون در بیش از نیم قرن فعالیت خود نقش مهمی در تربیت و پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم داشته و در شرایط کنونی بیش از پیش نقش و اهمیت کانون حائز اهمیت است. 
عالیه قوامی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کانون استان یزد موفق به کسب رتبه برتر دستگاه فرهنگی در جشنواره شهید رجایی شده اضافه کرد در رشد شاخص‌های تخصصی، کانون یزد رتبه اول کانون‌های کشور را به خود اختصاص داده است که تحقق این مهم نشانگر تلاش و همدلی همکاران مجموعه است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه نمایندگان استان یزد در مجلس نگاه خوبی به کانون و فعالیت‌های آن دارند و امید می‌رود فعالیت‌ها و خدمات کانون در استان توسعه یابد .
مهدی علی‌اکبرزاده با اشاره به برگزاری آیین پایانی مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی در یزد با حمایت شرکت فولاد آلیاژی ایران افزود: پیوند صنعت و فرهنگ زمینه‌ساز اقدام‌های ارزشمندی در حوزه خدمات‌رسانی به برنامه های پرورشی کودکان و نوجوانان است.
وی گفت: خوشحالیم از اینکه واحدهای صنعتی با کانون تعامل دارند و از ظرفیت‌های مالی آنها برای رشد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و خدمت به نسل آینده میهن اسلامی استفاده می‌شود و این الگوی حمایتی را می توان به کل کشور تعمیم داد.
علی‌اکبرزاده تصریح کرد: چنانچه واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در سطح کشور از کانون و فعالیت‌های آن حمایت کنند می‌توانیم به مراتب سریعتر و کیفی تر از گذشته به اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم شده جامه عمل بپوشانیم.

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه آماده همکاری و حمایت از کانون و فعالیت‌های این مجموعه هستیم، اظهار داشت: در مواردی که احساس می‌شود مجلس و نمایندگان مردم می‌توانند نقشی در پیشبرد اهداف داشته باشند حمایت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: موارد و موضوع‌هایی که مرتبط با وزارتخانه است و برای تحقق نیاز به رایزنی با وزیر دارد دارد مکاتبه و آنها را از طریق وزارتخانه دنبال می‌کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هم از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار در دو سال گذشته به کانون خبر داد. سیدمجتبی حسینی‌پور بر لزوم حمایت بخش خصوصی و خیران از فعالیت‌های کانون نیز تاکید کرد. 
رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه این استان مهد فرهنگ و ادب و زادگاه فرهیختگان بزرگ است گفت: یزد جایگاه مطلوبی در تاریخ و تمدن دارد.
غلامحسین دشتی در ادامه به شخصیت و نقش مرحوم مهدی آذریزدی و تاثیرگذاری کتاب‌های او بر کودکان و نوجوانان اشاره کرد. 
وی همچنین لزوم حمایت خیران از فعالیت‌های کانون را یادآور شد و افزود: می‌توان ستادی را در استان شکل داد تا با تجربه‌ای که در بخش مدرسه‌سازی است در حمایت از کانون و فعالیت‌های آن نیز ورود کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت تعامل دو دستگاه، طرح عملیاتی کانون و مدرسه در این دوره از سر گرفته شود و شاهد برکات خوب این طرح بر دانش‌آموزان باشیم. 

محسن موحدی‌فرد اشاره کرد آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت‌های خود آماده هرگونه همکاری با کانون است و در شرایط فعلی این تعامل و همکاری بیش از همیشه مورد نیاز است.
او افزود: توجه ویژه به کودکان حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار از اقدام‌های ارزنده کانون است که باید مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.
فرماندار یزد هم در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های مطلوب کانون در سطح استان و بازخورد مثبت این فعالیت‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه جمعیت مناطق حاشیه‌نشین شهر یزد چشمگیر است و کودکان این منطقه در آموزش ضعف دارند، شایسته است فعالیت‌های کانون در این مناطق گسترده‌تر باشد.
سیدمحمد رستگاری با تاکید بر اینکه کانون در سطح استان بر اساس آنچه که توان و ظرفیت داشته عملکرد خوبی از خود نشان داده اظهار داشت: لازم است همه مسوولان و دستگاه‌های استان از فعالیت‌های کانون و گسترش خدمات آن در مناطق حاشیه‌ای شهر حمایت ویژه‌ای داشته باشند، به همین منظور اعتبار ویژه‌ای در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص می‌دهیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه کانون در انجام رسالت سازمانی خود در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان موفق عمل کرده است، افزود: انتظار می‌رود کانون فعالیت‌های خود را با محوریت نوآوری و خلاقیت گسترش دهد.

محمدصالح جوکار با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های کانون و همه‌گیری آن افزود: واقعیت امر این است که فعالیت‌های کانون همه‌گیر نیست و بخشی از آن به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب است که باید در این زمینه تجدیدنظر شود.
وی با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه از کانون پرورش فکری و فعالیت‌های آن در ادامه گفت: این آمادگی را داریم تا در مجلس به‌ویژه در تدوین بودجه از طرح‌ها و برنامه‌های کانون دفاع کنیم. 
در پایان این نشست رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز یزد بیان کرد: باید برخی ظرفیت‌های خیران استان را به سمت کانون سوق دهیم.
محمدعلی خواجه‌رضایی قول مساعد داد در اجرای پروژه مجتمع فرهنگی کانون در شهرک رزمندگان از پتانسیل خوب این بخش استفاده شود.
نشست شورای فرهنگی کانون استان یزد روز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل کانون و مسئولان استانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =