ماهیت روایی تصویر و خلق مفهومی تازه

هفتمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور معصومه آقایی و با موضوع عکاسی صحنه‌آرایی شده برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، عکاسی صحنه‌آرایی شده با آموزش معصومه آقایی کارشناس ارشد عکاسی، برای اعضای انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۲۰ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی تشریح شد.

بنابر این خبر، آقایی ابتدا ژانرهای مختلف عکاسی چون عکاسی منظره، هنری، طبیعت، بی‌جان، پرتره و ... را معرفی کرد و عکاسی صحنه‌پردازی شده یا کارگردانی‌شده را زیرمجموعه عکاسی هنری دانست.

وی با بیان این‌که، این سبک عکاسی محصول ذهن عکاس است و مثل صحنه تئاتر و سینما ساخته و پرداخته می‌شود افزود: عکاس در این سبک به دنبال کشف واقعیت و مستندسازی امری واقعی نیست، بلکه او با خلاقیت مفهومی تازه را که می‌خواهد خلق می‌کند.

کارشناس انجمن عکاسان نوجوان کانون کرمان با اشاره به این‌که بهترین روش برای درک این سبک عکاسی دیدن عکس است تاکید کرد: عکاسی صحنه‌آرایی شده با تاکید بر ماهیت داستانی تصویر و برای انتقال یک روایت، با چیدمان جزییات حساب‌شده، دقیق و با کیفیت مناسب تصویر و به دور از هر چیز تصادفی شکل می‌گیرد.

در ادامه این نشست مجازی زیرشاخه‌های عکاسی صحنه‌پردازی شده یعنی خودنگاره‌های طراحی‌شده، تابلوهای روایی، بازسازی آثار معروف هنری، نمایش‌های مینیاتوری با عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها و چیدمان عکس‌هایی در ابعاد بزرگ از اشیا به دقت چیده شده با نمونه عکس‌هایی از عکاسان معروف دنیا بررسی و تشریح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =