نشست تخصصی «نظارت والدین بر فرزندان» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست تخصصی نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی برگزار شد.

درین نشست دو ساعته، که با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، مدرس کارگاه در خصوص انسان و عاملیت او گفت: وقتی انسان را در قرآن مطالعه می‌کنیم، انتظار می‌رود که دانشمندان مسلمان در انسان‌شناسی، بحث اختیار را بیشتر معرفی کنند.

مسعود خنجرخانی ادامه داد: اما این یا خیلی ضعیف و در حاشیه بوده یا تحت‌الشعاع قرار گرفته و عقل عملی جای اراده را گرفته است بنابراین ضرورت تحقیق اندیشه‌ی فلسفی در زمینه‌ی عاملیت انسان در دیدگاه اسلامی همچنان محسوس است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این نکته که اگر تربیت، حرکت از موقف به مقصد است گفت: در این مسیر چه کرده‌ایم، کجاییم و چقدر متکی به عاملیت اختیار هستیم، اصلا چقدر تمرین بدون نظارت داشته‌ایم.

جنجرخانی سپس در خصوص راه‌کارهای مورد استفاده والدین برای ایمنی فرزندان، در استفاده از فضای مجازی پیشنهادهایی ارایه داد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: درباره فضای مجازی با فرزندان شفاف صحبت کنید؛ از تکنولوژی برای حفاظت از فرزندان استفاده کنید؛ با فرزندانتان در فضای مجازی زمان بگذارید؛ عادت های آنلاین سالم را تشویق کنید و بگذارید اوقات خوشی داشته باشند و ابراز وجود کنند.

مدرس کارگاه در پایان عنوان کرد: الان که در دوران زندگی در شرایط بدون نظارت هستیم، مهم است مراد از کودکان و حضور آنها در فضای مجازی را درک کنیم تا با آگاهی بیشتری برنامه‌ریزی کنیم.

گفتنی است با توجه به برنامه‌ی مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و امور بانوان و خانواده استانداری و در راستای تعامل دانشگاه و کانون، این کارگاه با حضور مسعود خنجرخانی، مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =