جشن کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در جمع اعضای کتاب‌خوان: خواندن کتاب مثل یک جان تازه به ما طراوت و شادابی می‌بخشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن کتاب و کتابخوانی در کانون استان برگزار شد.

این روزها، که به دلیل بهتر شدن شرایط بیماری کرونا در استان، فضای مراکز فرهنگی‌هنری دوباره پر شده از صدای هیاهوی  کودکان و نوجوانانی که مدت‌ها از کانون دور بوده‌اند، چه بهانه‌ای بهتر از «کتاب» برای برگزاری یک جشن کوچک اما باصفا و البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی،

ویژگی دیگر این جشن، که می‌توان آن را جشن خانوادگی هم نامید، حضور مادران اعضا بود که برای دیدن هنرمایی فرزندان و دوستان فرزندان‌شان آنان را همراهی کرده بودند.

شور و هیجان اعضا هنگام آغاز جشن را از چهره‌های مشتاق آنان به راحتی می‌شد دید. در ادامه هنرنمایی یکی از اعضا با اجرای شعر به گویش محلی سیستانی و سپس یک سرود گروهی در ستایش کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی بود که نوید یک روز شاد را به حاضران می‌داد.

پخش پادکست عضو مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع، با موضوع روز و هفته کتاب و کتابخوانی و یک کلیپ معرفی کتاب و نمایشی که لبخند را به همگان هدیه داد، دیگر بخش‌های این جشن بودند.

تکنوازی ساز و هم‌خوانی اعضا و خانواده‌ها در کنار اجرای یک مسابقه‌ی شاد برای اعضای کودک دختر و پسر، قسمت‌های بعدی، پیش از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود. 

معصومه هادی پس از تشکر از همراهی خانواده‌ها با فرزندان، این حرکت را نشانه‌ی آگاهی و اهمیت آنان نسبت به فرزندان دانست و از اعتماد آنان به کانون و فعالیت‌های آن قدردانی کرد.

وی در ادامه با طرح پرسشی از بچه‌ها در خصوص نمایش اجرا شده، که به کتاب هم اشاره داشت، گفت: هر وقت احساس خستگی و تنهایی کردیم کتاب بخوانیم، زیرا خواندن کتاب، به خاطر چیزهای جدیدی که به ما می‌آموزد، مثل یک جان تازه به ما طراوت و شادابی می‌بخشد.

هادی که در مورد تاثیر کتاب بر توانایی جسمی و ذهنی انسان سخن می‌گفت، با اشاره به دیگر برنامه‌های پرمحتوای اجرا شده در جشن، توانایی آنان در انجام فعالیت‌های گوناگون را ستود و افزود: همه‌ی ما به اندازه‌ی تلاشی که انجام می‌دهیم موفق می‌شویم.

مدیرکل کانون در پایان بار دیگر با دعوت اعضا و همکاران حاضر در جشن به کتابخوانی و مطالعه گفت: هر کس بیشتر کتاب بخواند داناتر است.

گفتنی است این ویژه‎برنامه، که با همت مربیان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع برنامه‌ریزی و اجرا شد، به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور برنامه‌ریزان و همکاران ستاد برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =