۳ اثر۹۰ ثانیه‌ای گیلانی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی جشنواره قصه‌گویی

سه قصه‌گوی گیلانی شرکت‌کننده در بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مرحله نیمه‌نهایی این رویداد بین‌المللی راه‌یافتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، گروه داوری متشکل از صادق کیانی‌مقدم، مسوول کمیته قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، الهام دارابی مسوول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی و قصه‌گوی بین‌المللی و مریم خاکسارتهرانی از قصه‌گویان و داوران باسابقه این حوزه، ۳ اثر گیلانی‌ها را شایسته حضور در مرحله نیمه‌نهایی معرفی‌کرد.

برهمین‌اساس، «مائده‌حمیدی» از شهرستان رشت، «زهرا یادگاری» از بندرانزلی و «هستی پورعلی یکتا» از شهرستان رضوانشهر جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رویداد بین‌المللی را که با محورهای موضوعی «قصه‌ زندگی من»، «من و کرونا، شهدای هسته‌ای»، «مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس» و «آزاد» صورت‌گرفت، کسب‌کردند.

این درحالی است که در پایش اولیه پس از بررسی ۴۴۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۳۲۱ قصه ۹۰ ثانیه‌ای انتخاب‌شد و۷۴ اثر به مرحله نیمه‌نهایی بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره راه پیدا کرده‌اند و برگزیدگان مرحله پایانی نیز پس از داوری، هم‌زمان با آیین پایانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شب یلدا معرفی‌می‌شوند.

شایان‌ذکراست، با فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، ۴۰۴ اثر ۹۰ثانیه‌ای در استان گیلان شرکت داشتند و ۱۴۴ اثر این بخش نیز در میان آثار برگزیده مرحله نخست معرفی‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =