گردهم‌آیی مربیان سیار و پستی کانون استان سمنان

نخستین گردهم‌آیی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین وب‌کنفرانس مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیار و پستی کانون سمنان با حضور فروهر معدنی معاون فرهنگی، سکینه پارسا و مریم کاشی کارشناسان امور فرهنگی، طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی، امید جلالیان کارشناس انفورماتیک، نادر کامجو مربی کتابخانه سیار شهری و فاطمه کاشی مربی کتابخانه پستی سمنان به‌منظور بررسی عملکرد مربیان مراکز سیار شهری، روستایی و پستی استان از زمان بازگشایی، اجرای حضوری فعالیت‌ها و احصای مسایل و مشکلات مرتبط با سامانه و تبادل تجریه، پیش از ظهر شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی، برگزار شد.

معدنی در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از تلاش مربیان در تولید محتوا و هم‌کاری با مراکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون استان با تبیین اهمیت رسالت کانون پرورش فکری در ترویج فرهنگ  مطالعه در مناطق کم‌برخوردار به روش‌های ارتباط مؤثر با کارشناسان و تأثیر آن بر برنامه‌ریزی صحیح  و پرورش استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌های سیار و پستی به شرح انتظارات استان، هم‌کاری تنگاتنگ با واحد آفرینش‌های مکاتبه‌ای استان، اجرای پیک امید و بحث اهمیت کتاب و بازشناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شش مرکز سیار و دو مرکز پستی پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص تنوع عناوین اجرایی کارگاه‌های عمومی و فعالیت‌های تخصصی و اهمیت نحوه‌ی اجرا در جذب و شناسایی اعضای مستعد، مطالبی بیان کرد.

معدنی با توجه به دوره‌های آموزشی برگزار شده ویژه مربیان مراکز سیار روستایی پیشنهاد داد تا شرایط برگزاری کارگاه‌های «حال خوش زندگی» را با هدف ارتقای مهارت‌های نوجوانان کم‌برخوردار روستایی بررسی و مهیا کنند.

کارشناس انفورماتیک کانون سمنان در ادامه‌ی جلسه ضمن بازشناسی چگونگی به‌روزرسانی برنامه‌های نرم‌افزاری مورد نیاز در فضای مجازی درخصوص مراحل ثبت عضویت رایگان اعضای کتابخانه‌های سیار و پستی در سامانه‌ی kpf، اشاره و به پرسش‌های مربیان پاسخ گفت.

در پایان جلسه از سوی کارشناسان فرهنگی کانون استان درخصوص اهمیت برنامه‌ریزی و چگونگی بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی مراکز سیار و پستی، نیازسنجی و الویت‌بندی، هدف‌گذاری برنامه‌های سالیانه و بررسی کمیّ اهداف فعالیت‌های اجرایی، اهمیت و تأثیر مطالعه در افزایش شناخت، نحوه‌ی شناسایی جامعه‌ی انسانی مناطق تحت پوشش مراکز سیار و پستی و جذب اعضا در این مناطق، مطالبی بیان شد.

در بخشی از این وبینار دو ساعته مربیان کتابخانه‌های سیار و پستی کانون استان نیز به ارائه‌ی گزارش عملکرد خود درخصوص اقدامات اجرایی، نحوه‌ی برنامه‌ریزی امور دهگردشی، تعداد اعضای ثبت‌شده در سامانه‌ی kpf و چگونگی ارتباط و تعامل با مدارس و.. پرداختند.

گفتنی است، مراکز فرهنگی‌هنری کتابخانه سیار و پستی کانون استان سمنان، ۸۸ روستا را با ۹۰۰۰ مخاطب تحت پوشش دارند و تاکنون مشخصات و اطلاعات بیش از ۴۰۰ کودک و نوجوان در سامانه ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =