کانونی‌ها دوستی با «یار مهربان» را جشن می‌گیرند

فعالیت‌های حضوری و مجازی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌مناسب بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در حال برگزاری‌است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درحالی بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی را با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی جشن‌می‌گیرد که این یار مهربان همواره محور برنامه‌های مربیان و اعضای این مجموعه قرارداشته و کشف و شکوفایی توانایی و توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان با بهره‌گیری از این ابزار ارزش‌مند صورت‌گرفته است.

حرکت‌های سازنده‌ای که پیش‌گیری از گُسست‌های آموزشی، نقش‌آفرینی در بزنگاه‌های تاریخی و خدمات‌رسانی به تمامی آینده‌سازان ایران اسلامی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی تحقق عدالت‌فرهنگی را مدنظرقرارداده و درسایه هم‌گامی با فن‌آوری‌های نوین و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به پیش‌رفته‌است.

آغاز هفته کتاب با بچه‌های روستای دشتویل

برهمین اساس نیز نقطه‌ی آغاز فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب کانون گیلان روستاها و مناطق محروم قرارگرفت و مربیان کتاب‌خانه سیار روستایی و  مراکز فرهنگی هنری شهرستان ‌رودبار میهمان کودکان مدرسه شهید محمد جواد باهنر روستای دشتویل شهر منجیل شدند.

طی ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا» که مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «رودبار»، «منجیل» و «رستم‌آباد» و همراهی معاون فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان و بخشدار رحمت‌آباد را به همراه‌داشت، «کتاب و کتاب‌خوانی» محور فعالیت‌ها قرارگرفت.

خوانش‌شعر، معرفی تازه‌های کتاب، اجرای مسابقه‌ و بازی‌های کتاب‌محور، آموزش کاردستی و قصه‌گویی، اهدای بسته‌های فرهنگی و دعوت از حاضران برای حضور در فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های این روز بود.

بازی، شادی با کتاب در کانون سیاهکل

مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل نیز افزون بر خاطرنشان‌کردن نقش کتاب در افزایش دانایی و توانایی فردی و اجتماعی، نشاط‌بخشی در مسیر همراهی با این یار مهربان را موردتوجه قراردادند و با بازی‌های شاد و کتاب‌محور، پذیرای اعضای کودک و نوجوان شدند.

طی این فعالیت هدف‌مند که با هدف مانوس‌سازی هرچه‌ بیش‌تر آینده‌سازان با کتاب صورت‌گرفت، کارشناس نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان نیز حضور داشت و ضمن مشارکت در فعالیت‌های کتاب‌محور، از اهمیت این ابزار تربیتی بی‌بدیل برای مخاطبان صحبت‌کرد.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌مناسبت بیست‌و ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار« جای خالی را با کتاب خوب پرکنید»  از ۲۴ آبان تا ۱ آذر ۱۴۰۰ برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =