راهیابی «خرچنگ» به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی اینترفیلم برلین

پویانمایی «خرچنگ» ساخته شیوا صادق‌اسدی در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی اینترفیلم برلین پذیرفته شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خرچنگ» همراه با ۷ فیلم از کشورهای چین، آمریکا، کانادا، فرانسه و سوئد در روزهای ۲۶ و ۳۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۷ و ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱) در یک برنامه ۹۲ دقیقه‌ای به نمایش در می‌آیند.

جشنواره بین‌المللی اینترفیلم برلین قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کوتاه آلمان است و هر ساله هزاران فیلم برای حضور در بخش‌های مختلف آن شرکت می‌کنند.

انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای «خرچنگ» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که داستان پسربچه‌ای خجالتی و منزوی را که به عضویت در گروه تئاتر مدرسه علاقه دارد، روایت می‌کند، هر چند تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است.

فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه نقدی ۶هزار یورویی بهترین فیلم کوتاه، جایزه نقدی ۳هزار یورویی بهترین فیلم داستانی، جایزه ۳هزار یورویی بهترین فیلم انیمیشن، جایزه ۵هزار یورویی بهترین فیلمبرداری، جایزه ۵۰۰ و ۶۰۰ یوروبی بهترین طراحی صدا و نیز دو جایزه ۲هزار و ۱۰هزار یورویی بهترین فیلم‌ها با مضمون تقابل (Prize Confrontations) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برندگان پایانی بخش‌های داستانی و انیمیشن جشنواره بین‌المللی اینترفیلم برلین به آکادمی اسکار معرفی می‌شوند.

سی‌هفتمین جشنواره بین‌المللی اینترفیلم برلین از ۲۵ تا۳۰ آبان ۱۴۰۰ ( ۱۶ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱) در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =