کتاب «چرا تو سنگی؟» سروده بیوک ملکی نقد می‌شود

اعضای فعال و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «چرا تو سنگی؟» سروده بیوک ملکی و تصویرگری علی خدایی را نقد و بررسی می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

در این نشست که در قالب برنامه «دو پنجره» برگزار خواهد شد، بیوک ملکی شاعر، علی خدایی نویسنده و تصویرگر، حسین تولایی شاعر و اعضای فعال نوجوان در کارگاه‌های ادبی و انجمن‌های شعر و داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت.

«دوپنجره» برنامه‌ای ادبی و فرآیند محور است که در آن اعضای ادبی مراکز کانون با نویسندگان و شاعران مطرح کشور دیدار می‌کنند و در این برنامه، کتاب‌های شعر و داستان از سوی نوجوانان در حضور مولفان نقد می‌شود.

ترویج کتابخوانی، معرفی کتاب و آشنایی اعضا با تازه‌های نشر و شیوه‌های نقد ادبی، الگوپذیری اعضا از شخصیت‌های برجسته ادبی کشور، تقویت اعتماد به نفس در اعضا، پایدارسازی اعضای نوجوان مراکز و پرورش تفکر انتقادی از اهداف این برنامه به‌شمار می‌رود.

کتاب «چرا تو سنگی؟» شامل ۲۰ قطعه شعر است که در سال ۱۳۹۵ برای نوجوانان بالای ۱۲ سال از سوی کانون منتشر شده است.

بهار، صلح، ردّ بال پرنده، جنگ، سکوت، آخرین درخت، زندگی، گلایه، سنگ و آیینه، خواب، سایه و... عنوان برخی از سروده‌های این کتاب است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست ادبی را از طریق لینک Https://live.kpf.ir/ch/neshast به صورت زنده مشاهده کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =