آیین رونمایی از مجموعه اشعار و داستان‌های اعضای کانون گلستان با عنوان « نوقلمان۳»

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و با شعار "جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم"، مجموعه اشعار و داستان‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان با عنوان«نوقلمان» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، آیین رونمایی از مجموعه اشعار اعضای مراکز کانون گلستان با عنوان « نوقلمان» همزمان با هفته‌ی کتاب و  کتاب‌خوانی به میزبانی مرکز شماره دو کانون گرگان برگزار شد.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان

مدیرکل کانون گلستان در این آیین ضمن تبریک این هفته و خداقوت به گردآورندگان این اشعار، گفت: این کتاب می‌تواند شروعی باشد برای کسانی که علاقه به شاعری و نویسندگی دارند.

محبوبه رجب نسب ابراز امیدواری کرد اعضا بتوانند در آینده کتاب را با نام خودتان چاپ کنند و با خلاقیت و ابتکار عمل در نوشتن اثری منحصر به فرد خلق کنند اظهار داشت: رسیدن به مرحله‌ی تولید اثر و چاپ کتاب در کانون، نشان از پویایی فکر، رشد فرایندی اعضا در انجمن‌های ادبی کانون و تلاش مستمر مربیان کانون است.

انسیه موسویان، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور

انسیه موسویان، مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در پیامی، ضمن تبریک هفته‌ی کتاب گفت: چاپ و انتشار آثار اقدامی بسیار شایسته است، چراکه آثار مستند سازی و ماندگار و تبدیل به منابع مطالعاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: چاپ و انتشار اثر بهترین هدیه‌ای است که می‌توان به نویسنده یا شاعر داد، چراکه باعث انگیزه وی خواهد شد و او را به تولید آثار بهتر و بیشتر ترغیب خواهد کرد.

موسویان در پایان از تمام کسانی که در انتشار این کتاب اهتمام داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

معصومه شهریاری، مربی ادبی کانون گلستان

در ادامه برنامه معصومه شهریاری، مسوول انجمن شاعران نوجوان به ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن و برگزاری آن در دوره کرونا پرداخت.

محمد فرازجو، شاعر و منتقد ادبی

محمد فرازجو، شاعر و غزل‌سرای گلستانی نیز مهمان افتخاری این برنامه بود که در سخنانی کوتاه بچه‌ها را با نکاتی از شعر آشنا کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی و کسب اولین موفقیت خود در عرصه شعر، گفت: در دوران کاری خود با بچه‌های زیادی سرکار داشتم و آموزش می‌دادم، اما کودکان و نوجوانانی که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، همیشه بسیار مستعد و علاقه‌مند نشان داده‌اند.

شاعر کتاب «یک پرنده در هوای دلنشین متن»، کنجکاوی و پرسش‌گری را را زنده ماندن هنر دانست و بیان کرد:ما باید در زندگی خود دائما در حال تجربه‌های جدید باشیم.

وی با اشاره به شعر داروگ نیما یوشیج، گفت: به‌عنوان مثال داروگ نام قورباغه‌ای است که مردم مناطق شمالی ایران، نام آن‌ را می‌شناسند، اما نیما یوشیج با نگاهی متفاوت به آن، شعری را می‌سراید که ماندگار می‌شود.

او در پایان به کاربردهای زبان اشاره کرد و از کاربردهای ارتباطی و ادبی زبان در ایجاد زیبایی برای بچه‌ها گفت.

سمیه رئوفی، کارشناس ادبی کانون گلستان

سمیه رئوفی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری گلستان نیز گزارشی از روند چاپ کتاب برای بچه‌ها ارائه کرد.

شعرخوانی اعضای مراکز فرهنگی هنری استان، نمایش‌نامه‌خوانی اعضای مرکز شماره دو کانون گرگان و تقدیر از پدیدآورندگان کتاب نوقلمان۳، پایان بخش این آیین بود.

گفتنی‌است کتاب «نوقلمان۳» شامل ۲۶ اثر شعر و ۱۵ اثر داستان از ۳۷ نفر از اعضای انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری استان گلستان است که در سال ۹۹ در جلسات انجمن حضور فعال داشتند و آثار آنها باحضور مهمانان ویژه نقد و بررسی شده بود که به همت آفرینش‌های ادبی استان گردآوری و  تدوین شد.

هدف از چاپ این کتاب، مستند سازی آثار نوجوانان، تقدیر از اعضای فعال انجمن و ایجاد انگیزه جهت مشارکت هر چه بیشتر سایر اعضا در جلسات  بود.

کتاب نوقلمان ۱و ۲ نیز در سال‌های قبل به چاپ رسیده بود.

گزارش تصویری این برنامه را در «اینجا» ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =