نشست اعضای کانون شاهرود با شهردار و شورای شهر/ تجلیل از مربی پیشکسوت

کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شاهرود با شهردار و اعضای شورای شهر، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود از برگزاری نشست جمعی از اعضای کودک و نوجوان فعال و کتاب‌خوان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو شاهرود با محسن احمدی شهردار و مهدی ترابی رئیس شورای اسلامی شهر، هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی به میزبانی شورای شهر در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰، خبر داد و گفت: در پایان این دیدار که در راستای فراخوان «شهر رویایی من» و طرح برند شهرداری و شهر دوستدار کودک، برگزار شد از غلامحسین آقاحسینی مربی پیشکسوت کانون شاهرود تجلیل شد.

آقاحسینی در ادامه با اشاره به فراخوان «شهر رویایی من»، افزود: اعضای کودک و نوجوان کانون و دانش‌آموزان شاهرودی با شرکت در این فراخوان طی نامه‌ای به شهردار، شهر رویایی خود را توصیف می‌کنند.

آقاحسینی اظهار داشت: تاکنون ۴۰ نامه از سوی کودکان و نوجوانان به کانون پرورش فکری فرستاده شد و شرکت‌کنندگان در این فراخوان، تا اسفند ماه فرصت دارند نامه‌های خود را به مراکز کانون پرورش فکری در شاهرود بفرستند.

وی یادآور شد: در این نشست، به‌صورت نمادین، تعداد پنج نامه‌ی اعضا با زبان شیوا و دل‌نشین کودکانه که تصویری از رویاهای خلاقانه‌ی خود را برای شهردار شاهرود نگاشتند، قرائت شد.

آقاحسینی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که طنازی زبان کودکانه در بیان آرزوها و دست‌یافتن به آن‌ها مؤثر است، گفت: اعضا در نامه‌های خود به ساخت خانه‌ی درختی در بوستان‌های شهری، قرار دادن ظرفی پر از شکلات، شست وشوی تجهیزات و بوستان‌ها، توجه به ورزش، شادابی و نشاط کودکانه در معابر شهری و سیما و منظر شهری اشاره داشتند.

شهردار شاهرود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دوباره اعضای مراکز کانون پرورش فکری اظهار  داشت: با مساعدت اعضای شورای شهر، همه‌ی تلاش خود را برای جامه‌عمل پوشاندن به رویاهای کودکان در این شهر به‌کار خواهم گرفت.

احمدی در ادامه با تأکید بر تلاش برای معرفی شهر شاهرود به‌عنوان شهر دوستدار کودک گفت: اقدام‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر شاهرود نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید، جهت‌دار و فن سخنوری در اعضای کانون با همت و تلاش مربیان از کودکی در آن‌ها تعالی می‌یابد.

ترابی خاطرنشان کرد: دست‌پرورده‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدون دغدغه و فشار روحی و روانی، اهداف و آمال کودکان را بیان و تا دست‌یابی به آن‌ها پیگیری می‌کنند.

گفتنی است، خاطره‌گویی مربی پیشکسوت کانون با تأکید بر نقش کتاب در زندگی و تأثیر آن در کودکان، نقالی «آرش کمانگیر و حسین فهمیده» توسط زهرا امینی‌نسب عضو کانون شاهرود از دیگر برنامه‌های این نشست بود و در پایان از عضو قصه‌گوی برگزیده‌ و راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره‌ی قصه‌گویی و اعضایی که در این نشست به خوانش اثر پرداختند، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =