کد خبر: 310198
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
بازدید 143
همراهی مسئولان با فعالیت‌های کتاب‌محور کانون سیاهکل

مربیان و اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل هفته کتاب را با همراهی مسئولان شهرستان جشن‌گرفتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در مراکز فرهنگی هنری کانون در سایه مشارکت و همراهی مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در عرصه فرهنگ درحال برگزاری است.

این درحالی‌است که کتاب به‌عنوان یک ابزار تربیتی و منبع الهام‌بخش، محور این فعالیت‌ها قرارداد و ازاین‌رو مسئولان استانی و شهرستان‌ها با حضور در ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، نقشی سازنده در تشویق فعالان این عرصه و انعکاس این فعالیت‌ها ایفامی‌کنند.

برهمین اساس نیز مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل مرکز توجه نماینده مردم شهرستان‌های  لاهیجان، سیاهکل در مجلس شورای اسلامی قرارگرفت و وی با همراهی جمعی دیگر از مسئولان، میهمان «جشن کتاب» مربیان و اعضای مرکز شد.

رسول فرخی میکال در  این ویژه‌برنامه از نقش و اهمیت فعالیت‌های کانون، به ویژه در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به نیکی یادکرد و این امر را دست‌آوردی ارزش‌مند برای نظام آموزشی کشور دانست.

این نماینده استان گیلان در خانه ملت هم‌چنین، به ظرفیت‌های گسترده این مجموعه فرهنگی در شهرستان اشاره و طی گفت‌وگویی صمیمانه با مربیان و اعضای کودک و نوجوان کانون سیاهکل، از اهداف و خواسته‌های آنان جویاشد.

برپایه این گزارش، طرح پرسش چالشی از سوی این مسئول جهت «بارش فکری» کودکان و نوجوانان  و معرفی کتاب از سوی ۱۰ عضو کانون، از دیگر برنامه‌های این روز بود و با بُرش نمادین کیک‌کتاب و پذیرایی این حاضران ادامه‌یافت.

این  مراسم که ۲۹ آبان ۱۴۰۰ و با همراهی معاونت محترم سیاسی‌امنیتی فرمانداری، روسای  ادارات آموزش وپرورش، نهادکتاب‌خانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاهکل صورت‌گرفت، قول مساعد مسئولان، به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت  را برای پیگیری خواسته‌های مسئولان جهت تعمیر و تجهیز این مجموعه فرهنگی به‌دنبال‌داشت.

 گفتنی‌است، ویژه‌برنامه‌های بیست‌و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان تا ۱ آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب‌پرکنید» درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =