هنرنمایی «گورخر سیاه» روی صحنه مرکز تئاتر کانون

نمایش عروسکی «گورخر سیاه» به کارگردانی شراره طیار از روز هفتم آذر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نخستین بار به روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش با اقتباس از افسانه‌ای آفریقایی با همین نام، نوشته بربل مایا، از سوی زهرا وثوق شیرایه ترجمه و برای مخاطب خردسال و کودک در سال ۱۳۹۷ تولید شد.

نمایش «گورخر سیاه» از پذیرش تفاوت بین موجودات و احترام به آنها صحبت می‌کند و مخاطبان کودک را در مقابل این چالش فکری قرار می‌دهد که آیا تفاوت‌های ظاهری می‌تواند تعیین کننده ارتباط ما با دیگران باشد یا خیر.

بر اساس این خبر، تقویت ارکان هوش اخلاقی «همدلی، مهربانی، وجدان»، پذیرش و احترام به تفاوت‌های ظاهری موجودات و تقویت مهارت‌های حل مساله، تلاش و پیگیری از جمله مواردی است که در روند داستان این نمایش به آنها پرداخته می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده: یک روز صبح گورخر از خواب بیدار می‌شود و درمی‌یابد تمام خط‌های سفیدش ناپدید شده، او دیگر یک گورخر نیست و باید گودال آب را ترک کند. اما جغد دانا برایش یک پیشنهاد دارد و... و.

نمایش عروسکی «گورخر سیاه» تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون برگزیده کارگردانی بخش خردسالِ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، برگزیده داوران اسیتژ برای مخاطب خردسال و حضور در جشنواره بین‌المللی تهران مبارک در سال ۱۳۹۹ شده است.

بر همین اساس صبا قدیمی به عنوان طراح و سازنده صحنه و عروسک و همچنین دستیار کارگردان، فهیمه باروتچی، شراره طیار و امیرحسین انصافی به عنوان گردانندگان عروسک و بازی‌سازان، امیرحسین انصافی به عنوان شاعر، آهنگساز و اجرای موسیقی و صبا قدیمی به عنوان طراح پوستر و بروشور، با این نمایش همکاری کرده‌اند.

این نمایش که به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری تولید شده به مدت ۴۰ دقیقه ساعت ۱۷ از روز یکشنبه هفتم آذر ۱۴۰۰ در سالن بوستان این مرکز واقع در پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت به صورت گروهی با روابط عمومی این گروه‌ با شماره ٠٩٠٣٤٩٩٠٢٨٥ تماس بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =