برگزاری جلسه‌ی شورای آموزش و پژوهش در کانون سمنان

پنجمین جلسه‌ی اعضای شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بررسی برنامه‌های پیشنهادی سیزدهمین هفته‌ی پژوهش برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، پنجمین جلسه‌ی شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، سعید صادقی مشاور مدیرکل، فروهر معدنی معاون فرهنگی، شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش، مهرناز نصیری کارشناس ادبی و نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای به‌عنوان اعضای نهاد پژوهشی، پیش از ظهر دوشنبه یکم آذر ۱۴۰۰ با موضوع بررسی برنامه‌های پیشنهادی هفته‌ی پژوهش برگزار شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این جلسه، توجه به امر پژوهش و آموزش همکاران را مهم دانست و گفت: کار پژوهش برای کودکان، نیازمند دانش، بینش و مهارت است و روحیه پرسشگری، کاوشگری و جستجوگری بایست از دوران کودکی آغاز شود و گسترش فرهنگ پژوهش در بین کودکان و نوجوانان نیز نیازمند آموزش مهارت پژوهشی به آن‌ها است. 

معاون فرهنگی کانون سمنان نیز اظهار داشت: در مراکز فرهنگی هنری کانون با توجه به این‌که در تقسیم‌بندی فعالیت‌ها، پژوهش جزء فعالیت‌های عمومی دیده نشده؛ اما رسالت کانون بر آن است که تمامی فعالیت‌ها می‌تواند به تقویت پرسشگری و نگاه پژوهش‌گر اعضا ختم شود.

وی در ادامه با توجه به شیوه‌نامه‌ی ارسالی هفته‌ی تحقیق و پژوهش تأکید کرد: از آنجا که ستاد مرکزی، پژوهش اعضا را مصرانه پیگیری می‌کند، سعی شود پیشنهاداتی برای مراکز ارسال شود تا مراکز ابتکارات خود را اجرایی کنند.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون سمنان در بخشی از این جلسه با اشاره به شعار هفته‌ی پژوهش مبنی بر «مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» گفت: تمامی برنامه‌های هفته بر مبنای این شعار اجرا می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آغاز سال تاکنون بیش از ۴۸ دوره‌ی تخصصی و عمومی برای کارکنان استان، برنامه‌ریزی و اجرا شده و تعداد ۲۱ اثر پژوهشی اعضا و مربیان نیز به‌منظور داوری و ارزیابی نهایی به تهران ارسال شده است.

گفتنی است، در ادامه‌ی جلسه، اعضای شورا درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ی هفنته‌ی پژوهش، نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =