جایزه کتاب سال کانون جایگاه کتابخوانی را پررنگ می‌کند

نوشین صفاخو برگزیده بخش تصویرگری جایزه کتاب سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری معتقد است تداوم در برگزاری جایزه کتاب سال، اعتبار آن را بالا می‌برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوشین صفاخو؛ برگزیده بخش تصویرگری جایزه کتاب سال کانون درباره کتاب «ضحاک ماردوش» بیان کرد: مخاطب این کتاب نوجوانان هستند و نویسنده کتاب، داستان ضحاک را بازنویسی کرده است.

وی افزود: نقطه قوت این کتاب مربوط به داستانش است، به دلیل اینکه ما داستان را از دید شخصیت‌های مختلف می‌خوانیم و همین نکته برایم جالب توجه بود تا تصویرگری این کتاب را انجام دهم. سعی کردم همانطور که نویسنده تلاش کرده، من هم از دید افراد مختلف به داستان نگاه کنم و با طرح‌های گوناگون در هر بخش دیدگاه‌های متفاوت را نشان دهم.

صفاخو با تأکید بر ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی اظهار کرد: به نظر من نقطه قوت برنامه‌هایی مانند جایزه کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشان دادن اهمیت کتاب به دیگران است و خبردار شدن جامعه از برگزاری چنین رویدادهایی جایگاه کتاب و کتابخوانی را میان خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان حوزه نشر و کتاب پررنگ‌تر می‌کند.

تصویرگر کتاب «ضحاک ماردوش» با اشاره به اهمیت تداوم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌هایی مانند جایزه کتاب سال کودک و نوجوان عنوان کرد: با توجه به شرایطی که به دلیل بیماری کرونا در جامعه و در دنیا به‌وجود آمده، برگزاری جشنواره‌ها کار خیلی سختی شده اما با این حال با درنظر گرفتن راهکارها، برنامه‌های این‌چنینی زیادی در تمام دنیا درحال انجام است. تداوم در برگزاری یک رویداد اعتبار آن جشنواره را بالا می‌برد.

صفاخو در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری جایزه کتاب سال کودک و نوجوان گفت: برگزاری جایزه کتاب سال کانون پرورش فکری می‌توانست فرصتی باشد برای دیدار با اهالی حوزه کتاب و فرهنگ اما به دلیل شرایط کرونا استقبال بالا و حضور تعدادی از اهالی فرهنگ که می‌توانستیم با آنها ملاقات کنیم فراهم نبود که امیدوارم در دوره‌های بعد این شرایط فراهم شود.

برگزیدگان جایزه کتاب سال کانون همزمان با بیست‌ونهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ در مراسمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =