برپایی محفل اُنس با قرآن در کانون استان گیلان

هم‌زمان با هفته بسیج سال ۱۴۰۰، محفل «اُنس با قرآن» در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این آیین به مناسبت هفته بسیج و با هدف به تصویر کشیدن پیوندهای ناگسستنی این شجره طیّبه با آموزه‌های قرآنی و مفاهیم اسلامی و هم‌چنین، تقویت تفکر دینی و عمق‌بخشی به باورهای  کودکان و نوجوانان ایران اسلامی صورت‌گرفت.

هم‌گرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بسیج فرهنگیان، کانون فرهنگی‌-هنری نورالهدی استان گیلان و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت، از شاخصه‌های این آیین در روز پنج‌شنبه، ۴ آذر ۱۴۰۰ به‌شمارمی‌رفت.

قرآن کریم، کتابی جامع و الهام‌بخش است

سرپرست کانون استان گیلان در آغاز محفل اُنس‌با قرآن که همراهی جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران عرصه نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را به‌همراه‌داشت، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از فعالیت‌های کتاب‌محور مبتنی بر آموزه‌های دینی این مجموعه سخن‌گفت و برپایی این محفل روحانی را گامی در مسیر تحقق اهداف کانون عنوان‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه با خاطرنشان‌کردن نقش کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: هدایت مخاطبان با بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و هدف‌مند، آموزش مهارت‌های زندگی و  استفاده از منابع مطالعاتی مناسب، اولویت‌های کانون درجهت نیل به اهداف است.

وی برهمین اساس از قرآن کریم به‌عنوان یک منبع غنی، جامع و  الهام‌بخش نام‌برد و با اشاره به جامعیت این کتاب آسمانی اظهارداشت: مأنوس‌سازی آینده‌سازان ایران اسلامی با  کلام وحی می‌تواند به عنوان یک فعالیت محوری و سرآغازی برای تحقق دیگر اهداف کانون مورد توجه قرارگیرد.

تاکید بر لزوم استفاده کاربردی از این کتاب آسمانی و مبنا ‌قرارگرفتن آن به‌عنوان مرجعی برای تقویت اندیشه‌ورزی، افزایش دایره واژگانی و ارتقای دانش و آگاهی، از دیگر مواردی بود که در سخنان سیدجلیل میرعظیمی‌ مورد توجه قرارگرفت.

قدردانی از مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه نشر آموزه‌های قرآنی و همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، پایان‌بخش سخنان سرپرست کانون استان گیلان محسوب‌می‌شد.

توفیق قرآنی بر بنیان و ساختار مستحکم استوارباشد

مسئول موسسه رهپویان قرآن و عترت نیز ضمن تشکر از همراهی و مشارکت دستگاه‌ها و مخاطبان، به اهمیت برگزاری محافل قرآنی پرداخت و گزارشی از برنامه‌های این مجموعه ارایه‌داد.

مهدی‌فرازی راد ، مسئول موسسه رهپویان قرآن و عترت

مهدی‌ فرازی راد هم‌چنین از تلاش‌های دست‌اندرکاران این موسسه در تولید محتوای مناسب، جذب حداکثری مخاطبان و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان صحبت‌کرد و استمرار در این مسیر را یک رسالت دانست.

این فعال حوزه  نشر و نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در عین‌حال، از اولویت‌های فعالان این عرصه در جهت تشویق مخاطبان به تدبّر و تفکّر در مفاهیم کلام آسمانی و پرهیز از به خاطرسپردن صرف سخن‌به‌میان آورد و اظهارکرد: دست‌یابی‌به موفقیت در مسابقه‌ها زمانی‌ارزش‌مند است که ریشه‌دار و بر بنیان و ساختاری مستحکم استوارباشد.

ادامه‌بخش این مراسم روحانی نیز قرائت قاریان قرآن کریم و پاسخ‌گویی حافظان کودک و نوجوان به پرسش‌های قرآنی مجری برنامه بود.

اجرای سرودهای قرآنی، پخش نماهنگ و برگزاری مسابقه حضوری با محوریت قرائت‌ سوره‌ها و اشعار قرآنی با حضور کودکان و نوجوانان، دیگر بخش محفل اُنس با قرآن در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت بود و با تجلیل از برگزیدگان وفعالان عرصه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ انسان‌ساز قرآنی همراه‌شد.

اجرای مسابقه قرآنی
اجرای سرود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =