آغاز طرح مجازی «کانون‌مدرسه» در کانون گرمسار

طرح «کانون‌مدرسه» به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمسار در هفته‌ی کتاب به‌صورت مجازی آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی هدایت‌فر مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گرمسار از اجرای طرح کانون‌مدرسه هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، خبر داد و گفت: در این طرح، دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم دبستان پسرانه‌ی فجر و دخترانه‌ی امیرکبیر شرکت دارند.

هدایت‌فر اظهار داشت: این طرح از دهه‌ی سوم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مرکز فرهنگی‌هنری گرمسار در حال اجراست و تا نیمه‌ی اول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و هنری مربیان در راستای درونی‌کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.

هدایت‌فر، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزشهای غیر مستقیم را از اهداف اصلی این طرح، عنوان و خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه مربیان کانون قصد تدریس دروس مدارس را ندارند و تنها فعالیت‌های همیشگی خود را انجام می‌دهند و هدف از اجرای این طرح، آشنایی با شیوه‌های غیر مستقیم ارائه‌ی مفاهیم درسی به دانش‌آموزان از یک‌سو و معرفی و علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان مدارس به فعالیت‌های کانون و استمرار و پایداری عضویت داوطلبان و علاقه‌مندان از سوی دیگر است.

مسئول کانون گرمسار در پایان سخنانش با اشاره به عضویت مجازی تمامی دانش‌آموزان در سامانه‌ی kpf، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و محدودیت و ممنوعیت پذیرش مخاطبان کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مربیان سه‌روز اول هفته به‌صورت مجازی در کارگاه‌های عمومی برخط با دانش‌آموزان در ساعت غیر درسی، ارتباط برقرار کرده و به اجرای فعالیت‌هایی مانند پرورش خلاقیت، کاردستی، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب و... می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =