برگزاری مانور زلزله در بیارجمند و سیار گرمسار

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیارجمند و سیار گرمسار به‌صورت نمادین، مانور زلزله را اجرا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، حسن کریمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیارجمند از اجرای بیست‌وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با همکاری مربیان کانون و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهری، بخشداری، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، جمعیت هلال احمر و...، خبر داد و گفت: این برنامه، ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، هشتم آذر ۱۴۰۰ در راستای شعار «مدرسه‌ی ایمن، جامعه‌ی تاب‌آور» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای ۱۲۰ دانش‌آموز دختر دبستان میعاد برگزار شد.

کریمی، هدف از این برنامه را ارتقای مهارت و آگاهی دانش‌آموزان با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، کمک و امدادرسانی به مجروحان و هم‌چنین آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح دانش مخاطبان کودک در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی، عنوان و خاطرنشان کرد: پس از شنیدن آژیر زلزله، دانش‌آموزان به‌صورت نمادین به شناسایی مکان‌های امن و پناهگیری پرداختند.

اسماعیل قندالی مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون گرمسار و آرادان نیز اظهار داشت: اعضای کتابخانه سیار روستایی، مانور امداد و نجات هنگام وقوع زلزله را در دبستان امام محمدباقر(ع) روستای کهن‌آباد تجربه کردند.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل ازجمله گروه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. در این بین آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله به‌عنوان حلقه‌ی گم‌شده در چرخه‌ی مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب‌ناپذیر و امری ضروری است.

قندالی با بیان این‌که مهم‌ترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش برای افزایش دانش و آگاهی عمومی دانش‌آموزان است، گفت: اعضای کتابخانه سیار روستایی به‌همراه مربی خود در زنگ زلزله به شبیه‌سازی این مانور اقدام کردند و با چگونگی امداد و نجات آشنا شدند.

گفتنی است، این مانور با هدف آموزش درخصوص زلزله و کسب تجربه مبتنی بر یادگیری و به‌منظور ایجاد تغییرات به نسبت ماندگاری در رفتار افراد صورت گرفته تا آن‌ها بتوانند توانایی‌های خودشان را برای انجام‌دادن کارهای مشخص در هنگام زلزله، قبل و بعد از آن بهبود ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =