«از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» عنوان ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش این مجموعه از ۲۵ تا ۳۰ آذر سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی با اعلام این خبر افزود: «از مسأله‌شناسی تا معرفت‌شناسی» شعار سیزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان است.

سرپرست کانون گیلان درهمین‌حال، به گستره‌ اجرای فعالیت‌های هفته پژوهش اشاره و ضمن تاکید بر برگزاری هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و مجازی اظهارکرد: بهره‌گیری از تمامی فرصت‌ها در مرکز استان، مراکز فرهنگی هنری و درعین‌حال، همراه‌سازی دستگاه‌های فعال این حوزه، در دستورکارقراردارد.

وی در این میان با خاطرنشان‌کردن اهداف کانون در برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها و تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و جستجوگری در میان مخاطبان و تشویق و حمایت از پژوهش‌گران اظهارکرد: فعالیت‌های پژوهش‌محور، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است و هفته پژوهش فرصتی برای مرور فعالیت‌های پیشین و ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های مجموعه در این حوزه محسوب‌می‌شود.

سیدجلیل میرعظیمی ادامه صحبت‌های خود را به تبیین مهم‌ترین فعالیت‌های هفته پژوهش کانون گیلان اختصاص‌داد و برگزاری نشست‌های آموزشی با حضور پژوهش‌گران و صاحب‌نظران این عرصه و همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را از جمله این برنامه‌ها اعلام‌کرد.

تجلیل از مربیان و اعضای پژوهش‌گر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی در فضای مجازی و شرکت کارکنان این مجموعه در دوره‌های آموزش مجازی، از دیگر فعالیت‌هایی است که در سخنان میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

او برگزاری ویژه‌برنامه‌های مشترک با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، بازدید مربیان و اعضا از مراکز علمی‌تحقیقی  و اجرای فعالیت‌های پژوهشی مربیان در کارگاه‌های عمومی برخط را خاطرنشان‌کرد و افزود: این ویژه‌برنامه‌ها از ۲۵ تا ۳۰ آذر سال ۱۴۰۰ برگزارمی‌شود.

این مسئول فرهنگی درپایان اشاره‌ای به روند فعالیت‌های پژوهشی کانون گیلان داشت و توضیح‌داد: طی سال ۱۴۰۰ افزون بر فعالیت‌های پژوهش‌محور در مراکز فرهنگی هنری، بیش از ۳۰ اثر پژوهشی مربیان و اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه «اقدام‌پژوهی»، «پایان‌نامه»، «تحلیل محتوا»، «مقاله و جستار» به دبیرخانه استانی رسید و پس از داوری، ۷ اثر مربیان  و ۹ اثر پژوهشی اعضا برای رقابت با آثار پژوهشی پژوهش‌گران کانون‌ سراسر کشور به تهران ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =