داوران دومین مهرواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی در کانون چهارمحال‌ و بختیاری معرفی شدند

داوران دومین فراخوان ملی شاهنامه‌خوانی در بخش‌های مختلف شاهنامه‌خوانی، نقالی و پادکست معرفی شدند و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه‌ی این فراخوان را به تفکیک گروه‌های سنی از اواسط آذرماه آغاز می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، مهرواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی در تب و تاب روزهای پایانی دریافت آثار قرار دارد و این رویداد کشوری در حالی اتفاق می‌افتد که اثرات ناشی از بیماری فراگیر کرونا هنوز هم بر چهره‌ی اجتماع دیده می‌شود و نشاط و شادآبی اجتماعی را به شکلی مزمن تحت تاثیر قرار داده است.

بنابراین گزارش، دومین مهرواره‌ی ملی شاهنامه خوانی در سال ۱۴۰۰ در موج خیز یک جریان نیرومند فرهنگی پا به عرصه‌ی فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان گذاشت تا در تداوم اهداف بلند خود روحیه‌ی قهرمانی، شجاعت، تاب‌آوری و امید و تلاش را زنده نگاه دارد و با یادآوری شاخصه‌های هویت ایرانی اسلامی، جریانی پویا را در آوندهای میهن عزیز ایران ایجاد نماید.
 دومین مهرواره‌ی ملی  شاهنامه‌خوانی با استقبال کم نظیری از سراسر کشور مواجه شده است و استعدادهای درخشانی در میان آثار رسیده دیده می‌شود.  
دریافت، پایش و بررسی اولیه‌ی این آثار در دبیرخانه‌ی مهرواره توسط شعله‌ ایل بیگی پور، صدرا صالحی، الهه محقق، فرزانه‌صالحی، لیلا غفاری، بهرام اکبری، فاطمه علیرضایی و معصومه گودرزی از همکاران توانمند استان درحال انجام است و آثار دریافت شده پس از تفکیک و کدگذاری از اواسط آذر جهت ارزیابی در اختیار داوران قرار  می‌گیرد.
بتول فخر اسلام، ابوالفضل طبسی، معصومه موسویان، شعله ایل بیگی‌پور، زهرا اسماعیلی، داریوش اسکندری آلوقره و غلام‌رضا صفار تیم داوری دومین مهرواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی هستند که با  رزومه‌ای پربار از تخصص و تجربه کاری از جغرافیای متنوع فرهنگی و ادبی استان و کشور انتخاب شده اند و سال‌ها در زمینه‌ی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی فعالیت داشته‌اند.
بتول فخراسلام عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پایه‌ی ٢٠ گروه زبان و ادبیات فارسی و عضو هیات مدیره‌ی بنیاد فردوسی توس، مؤلف ٧ کتاب درحوزه‌ی متون کهن، دارای ١۵ مقاله‌ی وزارتین و ۵٠ مقاله‌ی علمی پژوهشی است و در رزومه‌ی کاری خود ارائه‌ی سخنرانی در ٢۵ همایش ملی و بین المللی، برگزاری کارگاه‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های ادبی، پژوهشگر برتر واحد علوم و تحقیقات خراسان رضوی در دو سال ١٣٨٨ و ١٣٩۵ داشته است و استاد راهنمای بیش از ٣٠ رساله‌ی دکتری و ٢٠٠ پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد می باشد.
استاد ابوالفضل طبسی نقال و شاهنامه‌خوان مجامع ملی و بین الملل، مدرس کارگاه‌های شاهنامه خوانی، برخوانی و نقالی، نویسنده، کارگردان، کارشناس فرهنگ‌عامه، پژوهشگر و مدیر شاهنامه‌سرای "گلشن شادگان" طبس سبزوار است.  
او موفق به دریافت جایزه ویژه کارگردانی بخش خیابانی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده و جایزه کارگردانی یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را از آن خود کرده است.  
داواری جشنواره‌های ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی مشهد برگزیده‌ی بخش مضامین سی و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، دریافت جایزه‌ی کارگردانی و طراحی فضای یازدهمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر، نویسنده و کارگردان بزرگترین کارنوال شادمانه استقبال از بهار شرق کشور از دیگر افتخاراتی است که  او در کارنمای کاری‌اش دارد.
معصومه موسویان نویسنده، قصه گو و شاهنامه پژوه، عضو کارگروه « شاهنامه و کودک » بنیاد فردوسی شاخه توس، نویسنده بیش از ۵ جلد کتاب و ۱۵ مقاله در همایش‌های داخلی و بین المللی و برگزیده سومین همایش بین المللی شرق شناسی در دانشگاه دهلی هند است‌.
 برگزیده مقاله در کنفرانس بین‌المللی ادبیات کودک دانشگاه از دیگر افتخارات علمی تخصصی او به شمار می‌آید 
و در چندین کنفرانس داخلی، مقالات تخصصی معتبری را ارائه نموده است‌.
 موسویان عضو مرکز بین المللی ادبیات کودک  و کارشناس فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی می باشد.
شعله ایل‌بیگی پور  مدرس کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی استانی و کشوری در کانون، نویسنده، شاعر و مسوول اولین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی کودک و نوجوان است، برگزیده چند دوره جشنواره‌های بین‌المللی قصه گویی، دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شاهنامه خوانی مجازی کودک و نوجوان در سال ۹۹ می‌باشد و  چهار عنوان کتاب داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان را تألیف کرده است.
 برگزیده‌ی جشنواره‌های ادبی استانی و ملی  و بین المللی، داور جشنواره ملی سفر به شاهنامه تهران، داور جشنواره ملی فردوسی مدارس سمپاد خوزستان و یکی از چهره‌های فعال در حوزه‌ی شاهنامه‌خوانی ملی است
زهرا اسماعیلی دارای مدرک تحصیلی کارشناس مدیریت دولتی تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر و گوینده صدا و سیمای استان  چهارمحال و بختیاری است و از سال ۱۳۶۷ با کسب رتبه‌های اول بازیگری و کارگردانی و تهیه کنندگی در جشنوارهای استانی، منطقه‌ای و کشوری فجر و صدا وسیما  از جمله: کسب رتبه اول کارگردانی کانون ملی منتقدان تأتر کشور، رتبه دوم کارگردانی جشنواره  تئاتر فجر،
کسب رتبه دوم بازیگری تئاتر فجر سال، کسب رتبه‌های اول تهیه کنندگی در جشنواره‌های کشوری صدا و سیما، کسب رتبه اول تهیه کنندگی در جشنواره بین المللی عفاف و حجاب صداوسیمای کشور و... فعالیت‌های تخصصی هنری خود را در حوزه رادیو و تولید  پادکست توسعه داده است.
داریوش اسکندری  کارشناس موسیقی، مدرس آواز و موسیقی محلی و بختیاری؛ آهنگ‌ساز نویسنده‌ی مقالات علمی و هنری در حوزه‌ی موسیقی است و در کارنامه‌ی هنری‌ خود دبیری جشنوارهای متعدد استانی و ملی  موسیقی، برگزار کننده‌ی کنسرت‌های ملی در کشورهای مختلف، صاحب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های استانی و ملی از جمله جشنواره موسیقی نواحی ایران؛ داوری بخش موسیقی جشنواره‌های استانی و ملی  از جمله داور شاهنامه‌خوانی در سال ۱۳۹۹ انجمن موسیقی اندیکا، عضو رسمی خانه‌ی موسیقی ایران، مدیر موسیقی موسسه‌های فرهنگی هنری مندیر قاصدک بختیاری، انجمن فرهنگی هنری زراسوند را دارد.
دکتر غلامرضا صفار فعالیت ادبی خود را از سال ۱۳۷۲ در حوزه‌ی هنری استان چهارمحال و بختیاری و اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد در سمت مدیر واحد ادبیات و گرداننده‌ی جلسات و کلاس‌های ادبی آغاز نمود. مدرس دانشگاه و مسوول برگزاری و اداره‌ی جلسات شعر و داستان،
نشست‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی و مولاناخوانی در بیش از ۱۷ سال می باشد. برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی کودکان و نوجوانان، داوری جشنواره‌های ملی و بین المللی  ادبی، تألیفات و گردآوری کتاب‌های شهر من گم شده است (مجموعه داستان نویسندگان استان) از هزار رنگ شعر (مجموعه شعر استان) و ناگهان‌های بی‌سببی (مجموعه شعر سپید شاعران استان) که هر سه در انتشارات سوره‌ی مهر منتشر شده‌اند ومجموعه شعر «اشک زردکوه، لب‌خند زنده‌رود» (مجموعه شعر شاعران استان) منتشرشده در انتشارات سخن‌گستر مشهد نوشتن چندین نقد در حوزه‌ی داستان  و  مقالات پژوهشی متعدد که در مجلات تجربه و سیاه‌مشق و صدا و سیما منتشر شده است را در فعالیت‌های ادبی خود به ثبت رسانده است.

دومین مهرواره‌ی ملی شاهنامه‌خوانی در اوایل دی ۱۴۰۰ نتایج برگزیدگان این فراخوان را اعلام‌ می‌نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =